Фронтальне заняття:Мова рідна, слово рідне+ навчання елементів грамоти + підготовка руки дитини до письма.(П) Тема: «Мої враження про літо (складання розповіді з власного досвіду).Звук. Слово (знаходження певного звука у слові)» П.Крапки.»




Фронтальне заняття:Мова рідна, слово рідне+ навчання елементів грамоти + підготовка руки дитини до письма.(П)

Тема: «Мої враження про літо (складання розповіді з власного досвіду).Звук. Слово (знаходження певного звука у слові)» П.Крапки.»

Мета: вчити складати розповіді з власного досвіду. Дати знання про звуки мовні та немовні, про Слова довгі й короткі. Вчити диференціювати звуки [З],[Ш],знаходити їх у слові, розвивати вміння чути, фонематичний слух, розрізняти звуки навколишньої дійсності.

Обладнання(матеріал): картки із зображенням предметів, зошит, олівці

 

Хід заняття

  1. Психогімнастика «Прогулянка на велосипеді»

Мета:диференціювати звуки [З],[Ш]

Вихователь:зараз ми поїдемо кататися на велосипеді. Перевіримо чи добре надуті шини. Слабо надуті, підкачаємо їх насосом:с-с-с(Діти імітуючи насос вимовляють звук с-с-с)

Добре накачали шини, але чуємо повітря шипить. Виявилось, що в шині маленька дірочка, ось повітря і проходить крізь неї. Як виходить повітря із шини?(ш-ш-ш).Заклеїмо дірочку і ще раз накачаємо шини. (с-с-с).Ось тепер можна кататися на велисопеді. Ви пам’ятаєте як повітря виходило із шини?(ш-ш-ш).

Звернути увагу на те, коли дитина накачувала шину,то вимовляла звук «С», то повітря було холодним,язик знаходився внизу,коли виходило повітря ставало теплим,язик знаходився угорі.

 

  1. Вправа « Світ звуків»

Вихователь:Навколо себе ми чуємо безліч звуків:шум моря, плескіт води в джерельці, шелест листя, гуркіт грому, стук коліс потяга, шум двигуна автомобіля чи літака.Пригадайте та відтворіть їх голосом.

Шумлять листям дерева… ш-ш-ш

Співають птахи…

Гавкає собака…

Крапає дощ…

— А які звуки може видавати людина? (Чхати, хропіти, смія­тися, свистіти, кашляти тощо). Людина не може висловити таким звуками свою думку, тому що ці звуки, сприймаються по різному і їх не можна точно відтворити.

 

  1. Гра «Відтвори звук»

Наприклад: плескіт у долоні, звук від удару камертона, бараба­на, метронома, дзвіночка, стукіт ложечки в склянці води, шуршан­ня цупкого паперу, гра на музичних інструментах

Усе це немовні звуки. За допомогою них слів не побудувати. Але є такі звуки, які може вимовляти людина. Це звуки мовлення. Вони звучать по-різному: [а], [м], [ж], [т], [у]. Якщо мовленнєві звуки стоять один за одним у певному порядку, то може вийти склад або слово

 

  1. Бесіда «Що таке слово?»

–          Назвіть зображені предмети

umbrella-24262_640 572 nimm2-type-candy_17-417112725 835747

Зараз ви промовляли слова. Слова можуть складатися з різної кількості звуків, навіть одного. Наприклад: в, у. Кожне слово обов’язково щось означає. Слова можуть позначати предмети (наприклад: стіл, дощ, сонце) чи їхні якості (наприклад: жовтий, веселий, малий). Також слова можуть позначати дії (наприклад: іти читати, вмиватися).

–          Розкажіть про призначення кожного предмета.

5.Фізкультхвилинка

Придумай та виконай відповідні дії.

На зеленому лужку ріс червоний мак.

Ми зібралися всі разом і вітались як…

(бджілки, жабки, дерева, вітер, поїзд)

 6. Мовленнєва гра «Мої враження про літо»

Вихователь розповідає своє враження про літо, а потім діти складають розповідь з власного досвіду.

7.Дидактична гра «Назви схожі за звучанням слова»

Мета:розвивати фонематичний слух

8. Вправа «Таємничий світ звуків»

Мета: розвивати фонематичний слух; учити чути і виділяти заданий звук на початку, в середині, в кінці слова.

Вихователь вимовляє слова виділяючи інтонацією певний звук, наприклад звук [а] в словах: АААвтобус, чАААшка, ручкААА, пірамідкААА. Діти повинні знайти однаковий звук у словах і визначити його місце в слові.

Avtobus. f_49d49f445bd0d

pavelmoscow_DSC00999 1

9.Робота в зошиті «Крапки»

Діти виконують завдання вихователя

10. Підсумок.

 Переглядайте також журнал "Дошкільник.in.ua" в якому ви знайдете планування на тиждень(вересень) разом із заняттями


Comments:

Залиши перший коментар

Зашили коментар

Ваш email не буде публікуватися.


*