Використання інноваціних технологій у корекційно – відновлювальній роботі на занятті з логоритміки для дітей старшого дошкільного віку із заїканням. Тема: «Бал-маскарад»




Відомості про автора:

Перепелиця Світлана Миколаївна

Вчитель-логопед СДНЗ №8 м.Костянтинівка

Назва публікації: Використання інноваціних технологій у корекційно – відновлювальній роботі на занятті з логоритміки для дітей старшого дошкільного віку із заїканням.

Тема: «Бал-маскарад»

Актуальність: Дошкільний вік є сензитивним для розвитку сприймання, що слугує формуванню пам'яті, мислення, уваги. В основі розвитку вищих функцій лежить складний процес інтеграції зовнішнього світу у внутрішній. «Розвиток сприйняття різної модальності створює ту первинну базу, на якій починає формуватися мова» (Я.С. Виготський). Тому за різноманітних порушень бажано особливу увагу приділяти розвитку сприйняття.

Логоритміка — це низка вправ, завдань, ігор, що поєднує в собі музику і рухи, музику і слово, музику, слово і рухи. І все це спрямоване на виконання корекційних,розвивальних, освітніх та оздоровчих завдань.

Мета:

  • Формування мовленнєвої компетентності у дітей із заїкуванням.
  • Вдосконалення моторної сфери дитини.
  • Розвиток психічних функцій: слухової уваги, рухової пам'яті; емоційної сфери.

Тип заняття: фронтальне

Вид (форма): тематичне корекційне заняття з використанням нетрадиційних та інноваційних методів та прийомів.

Завдання :

  • Удосконалення злитності та плавності мовлення.
  • Розвиток просодичних компонентів мовлення: темпу, ритму, висоти.
  • Удосконалення орального праксису.
  • Розвиток мовленнєвого дихання.
  • Активізація словникового запасу по лексичній темі “Осінь”.
  • Удосконалення зв'язногомовлення.
  • Формування навичок м'язової релаксації по контрасту з напругою.
  • Розвиток навичок координації, переключення, плавності рухів.
  • Розвиток загальної та дрібної моторики рук та мімічної мускулатури обличчя.
  • Розвиток та активізація уваги, зорово-просторової орієнтації.
  • Закріплення навичок наслідування та перевтілення.
  • Розвиток музичного слуху.
  • Продовжувати навчати дітей розрізняти різний характер музики, та передавати його рухами та піснею.
  • Розвиток почуття колективізму, взаємодопомоги.

 

Очікуваний результат:

  • дитина відтворює особливості мовлення за допомогою відповідних дій,інтонації, узгоджує свої дії з діями інших дітей;
  • досконалює злитність та плавність мовлення;
  • формує навички м’язової релаксації по контрасту з напругою;
  • розвиває навички самомасажу, мовленнєвого дихання, загальної та дрібної моторики рук та мімічної мускулатури обличчя;
  • активізує увагу, зорово-просторову орієнтацію;
  • активізує словниковий запас з лексичної теми “Осінь”;
  • розрізняє різний характер музики, та передає його рухами та піснею.

 

Обладнання: чарівне дерево, маски – листя, скриня, «Су – Джок», кульки, схеми, шумові музичні інструменти.

Підготовка до навчально-виховної діяльності на занятті:

  • спостереження в природі;
  • корекційне заняття з розвитку мовлення;
  • вивчення пісень, віршів;
  • проведення дидактичних ігор;
  • використання нетрадиційних прийомів самомасажу.

 

Основний зміст:

План.

I Вступ.

II Основна частина.

  1. Вправи на розвиток слухової уваги з використанням елементів ритмопластики.
  2. Психогімнастика “Чарівна квітка”
  • вправа на дихання
  • вправа на релаксацію “Дерево”
  1. Комунікативна гра “Веселі ніжки” (вправа на розвитокритму, рухів).
  2. Вправа на координацію рухів та слухової уваги “Крапля”

    1. Слухання твору “Дощ”.
    2. Співи з використаннямелементів логопедичного балету.
    3. Пальчикова гімнастика.
    4. Самомасаж з використанням масажеру “Су — Джок”
    5. Взаємний масаж спини.
    6. Артикуляційні вправи з використанням біоенергопластики.
    7. Фонетична ритміка з мімічними вправами.
    8. Гра на розвиток психічних функцій “Зачарована фігура” (з використанням схем).
    9. Релаксаційні та дихальні вправи.

          III Заключна частина: аналіз діяльності дітей.

 

Заняття з логопедичної ритміки

«Осінній карнавал»

Лунає спокійна музика. До залу входять діти.

  1. Привітання

Логопед :

  • Любі діти, вже до нас завітали люди щирі.

Привітайте в добрий час гостей

Посмішкою та миром.

Діти:

  • Доброго ранку, доброго дня.

Вітає всіх вас мала дітвора.

Логопед :

  • Які всі гарненькі, мов сонечко, як чудово сіяють очі, рожевіють рум’яні щічки. У вас гарний настрій? (Відповідь дітей)

Логопед :

  • Разом з гостями до нас ще хтось завітав. Як ви гадаєте, хто це? Подивіться навколо. (Відповідь дітей «Осінь»)

Логопед :

  • Осінь – чарівниця принесла нам щось цікаве.

У нас в дитсадочку з’явилася нині

Така дивовижна, ось бачите? – Скриня!

 Не зрозуміло для чого вона.

Можливо ця скриня у нас чарівна?

Цікаво, а що усередині в ній.

Відкриймо та гляньмо, малята, мерщій!

(Відкривають скриню та достають маски. Одягають)

Логопед :

  • Осінь – чарівниця запрошує вас на осінній карнавал, та немов та добра феяробить вам подарунки, щоб ви могли потрапити на бал. Слухайте уважно.

І Ввідна вправа

Вправа на увагу: «Вітер та вітерець»

  • На гучну музику – діти бігають по залу на носочках;
  • На тиху-кружляють та присідають.

ІІ Основна частина

  1. Психогімнастика : «Чарівна квітка»

Логопед :

  • Квітка вранці прокидається,

Вдень тягнеться до сонечка,

А ввечері засинає. (діти виконують рухи)

  1. Вправа на дихання: «Квітка»

Логопед :

  1. – Сіра хмара налетіла

Та дітей перетворила 

  1. Вправа на релаксацію по контрасту з напругою «Станемо деревами» (діти показують відповідні рухи)
  • Станемо деревами міцними, великими.

Ноги – це коріння, їх поставимо ширше,

Щоб тримати дерево,  падати не давати,

Із глибин далеких воду добувати.

Тіло наше – міцний стовбур,

Ледве  він хитається,

Та своєю верхівкою гострій

У небо утикається.

Наші руки – це гілля,

Крону разом створюють.

Разом зовсім їм не страшно,

Коли вітри сильно дмуть.

Пальці гіллями побудуть,

Листя хай вкривають їх.

Як прийде за літом осінь,

Розлетяться хто куди.

 

Дихаємо легко…рівно…глибоко…

  1. Комунікативна гра «Веселі ніжки»
  • Мандрували ніжки прямо по доріжці

І зустріли друга маленькі наші ніжки.

  • Добрий день, добрий день,

Добрий, добрий, добрий  день!

Подивись навколо і другу посміхнись.

Подивись навколо головкою вклонись.

  • Побігли наші ніжки прямо по доріжці

І зустріли друга маленькі наші ніжки.

  • Пострибали ніжки прямо по доріжці

І зустріли друга маленькі наші ніжки.

Логопед :

  • Ось кожен з вас знайшов собі друга.

Можна зняти маски.

Тільки ми зустріли на маскараді нових друзів, як  завітав осінній дощ.

  1. Вправа на координацію темпу і ритму: «Крапля»
  • Крапля раз – (один стрибок)

Крапля два – (один стрибок)

Краплі крапають злегка – (чотири стрибка).

А далі, далі, далі

Ми швидко пострибали ( шість стрибків)

Парасольки ми відкрили (розвели руки в сторони)

Від дощу себе укрили (з’єднали руки)

  1. Слухання «Звуки Дощу»
  2. Пісня «Осінь, осінь» (Сл. І муз. В.Коваленко)(з використанням логобалету)

            9.Самомасаж «Су – Джок»

Логопед:

  • Візьмемо ми всі «Су – Джоки»

Та потремо ними руки.

Паличку в руках катаю,(діти виконують самомасаж та одночасно промовляють)

Між долоньками кручу

Пальці всі свої одразу

Слухняними бути навчу!

            10.Масаж спини

 

Логопед:

  • Зараз ми всі разом встанемо

Спинки дощику підставимо.(діти виконують потрібні рухи та промовляють)

  • Дощик біга по калюжі крап-крап-крап-крап (погладжуючи)

По веселій по калюжі крап – крап – крап – крап(хлопати по спині)

Вдома, вдома посидить ви крап – крап – крап – крап (зигзаги)

Та нікуди не ходіть ви  крап – крап – крап – крап(ребром долоні)

Помалюйте,  поміркуйте крап – крап – крап – крап(кругове розтирання плечей)

А піду – тоді біжить ви крап – крап – крап – крап (погладжуючи)

11.Вправи на розвиток мовленнєвих  та мімічних рухів:

а.Артикуляційні вправи з елементами біоенергопластики:

«посмішка»

«годинник»

«гойдалка»

«футбол»

«марафон»

б.Фонетична ритміка «Голоси осені» з мімічними вправами

а-а-а  а-а-а-осінь у наш край прийшла(діти виконують потрібні рухи та промовляють звуки,склади,слова,фрази)

у-у-у  у-у-у- починає осінь гру                                    

і-і-і  і-і-і- часто йдуть грибні дощі

и-и-и-  и-и-и- прохолодні дмуть вітри

е-е-е-  е-е-е- всюду листя золоте

ш-ш-ш-  ш-ш-ш- вітер листя шелестить

ша-ша-ша та шу-шу-шу

листя шепчуться в теши

запитало осінь тишу

коли сонце з хмари вийшло?

 

Логопед :

  • Сонце приготувало вам подарунок – смішинку,яка хоче з вами пограти

12.Рухлива гра на розвиток псих.функцій «Загартована фігура»(діти вибирають ведучого лічилкою)

– Коли я покочуся,

То тобі я вклонюся.

З тобою подружуся,

Бо грати я беруся.

  • Раз,два,три –за ведучим повтори (наочна опора схеми)

Вправа на дихання

  • Дихаємо рівно…легко…глибоко…

           Ми говоримо сміливо,

           Вірно, чітко та красиво.

Ми не поспішаємо,

Слів ми не ковтаємо.

ІІІ Заключна частина.

     Логопед:

  • Повертаємось ми нині

З карнавальної країни.

Там були герої чемні,

Ввічливі, напевно,

Ви такими будете

Нічого не забудете.

Час іти до групи нам.

«До побачення» гостям.

 

Загальні висновки вчителя-логопеда про ефективність проведеного заняття: використання традиційного підходу та інноваціних технологій у корекційно – відновлювальній роботі дали  змогу дитині не тільки значно покращити мовленнєвий рівень, але і розкрили її особистість. Використані інноваційні методи допомогли задіяти не тільки психічні функції, але і почуття дитини, сприяли розвитку її вольових якостей, урізноманітнили види дитячої діяльності. Це значно підвищує ефективність корекційно – відновлювальної роботи.


Comments:

Залиши перший коментар

Зашили коментар

Ваш email не буде публікуватися.


*