заняття бінарне

“Червона калина – то наша країна!” Бінарне заняття для дітей старшого віку логопедичної групи Залишити коментар

Відомості про авторів:
Олейнікова Ірина Юріївна,    Гомон Лариса Олексіївна
музичний керівник,   учитель-логопед
“КЗ ДНЗ (ясла – садок) №145 КТ” КМР

Для кого призначений: старший дошкільний вік, логопедична група
Спрямованість змісту: бінарне заняття

“Червона калина – то наша країна!” Бінарне заняття для дітей старшого віку логопедичної групи

Програмовий зміст:

  • формувати знання про символ та оберіг українського народу (калину та вінок);
  • формувати загальномовленнєві уміння;
  • створювати сприятливі умови для опанування лексичним багатством української мови;
  • дати знання про те, що калина – лікарська рослина;
  • продовжувати вчити описувати предмети, відгадувати загадки, добирати прикметники до іменників і навпаки;
  • уточнити і закріпити назви одинадцяти кольорів і відтінків;
  • збагачувати дитячий репертуар фольклорним матеріалом;
  • залучати до культури минулого свого народу;
  • учити передавати на дитячих музичних інструментах характер музики, відтворювати мелодію;
  • вправляти у прояві творчого ставлення до виконання практичних завдань (малювання ягід калини, прив’язування кольорових стрічок до вінка);
  • розвивати мовлення, мислення, дрібні м’язи рук, музичні здібності;
  • виховувати звичку доводити роботу до кінця;
  • виховувати патріотичні почуття, шанобливе ставлення до народних традицій;
  • прищеплювати любов до рідної мови.

Матеріал та обладнання: глечик з гілками калини, два віночки (один з них на стіні – демонстраційний, зі стрічками), 13 кольорових стрічок, рушники, лави, дитячі музичні інструменти, ємкості з червоною фарбою, заготовки з листям калини за кількістю дітей, вологі серветки, вишиті рушники на стіні, столи, стільчики, кущ калини.

Хід заняття

Звучить мелодія (укр. нар. Пісня «Україна-дивоцвіт»), заходять діти, одягнені в українські народні костюми та оглядають зал.

Логопед: Подивіться, діти, у нас гості, давайте привітаємо їх!

Діти: Добрий день!

Психогімнастика

Посміхнулись радо всім: ви мені, а я вам всім,

Один одному, гостям, посмішка – дарунок вам!

Логопед: Молодці! Сідайте рівненько, поспілкуємось гарненько!

Україна – рідний край!

Поле. Річка. Зелен гай.

Любо стежкою іти –

Тут живемо я і ти!

Діти, в якій країні ми живемо?

Діти:  Ми живемо в Україні.

Логопед: Якою мовою ми розмовляємо?

Діти: Ми розмовляємо українською мовою.

Логопед: Давайте згадаємо, які національні символи українського народу ви

знаєте?

Діти: Символи України – верба та калина.

Логопед: Які прислів’я про ці символи ви знаєте?

Діти: «Без верби та калини нема України».

Звучить мелодія («День новий, моя земля»), заходить дівчинка в костюмі калини, тримає кошик з паперовими гілочками калини (аплікація).

Дівчинка-Калина:  Друзі, вітаю вас!

Логопед: Хто ти, дівчинка маленька?

Дівчинка-Калина:  Українка молоденька.

Логопед: Як тебе звати?

Дівчинка-Калина:  Щоб дізнатись, як мене звати, треба загадку відгадати:

У вінку зеленолистім,

У червоному намисті,

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду.

Діти: Калина!

Логопед:Вірно! Це калина. Калина є символом краси, достатку, вірності,

працелюбності. Навесні – вона з запашними квітами, а восени – з

важкими кетягами червоних ягід. Ягоди соковиті, а сік з них цілющий,

кислувато-терпкий. Калиною лікують різні хвороби. Діти, якщо калина

лікує, то яка це рослина?

Діти: Калина – лікарська рослина.

Логопед:  Дівчинка-Калина принесла нам гілочки калини з листочками, а ягід

немає. Спробуємо їй допомогти – намалюємо ягоди пальчиками,

вмочуючи їх в червону фарбу.

Звучить мелодія, діти малюють.

По закінченні вологими серветками витирають пальці.

Музичний керівник: Молодці! Гарні кетяги калини ви намалювали. А знаєте, що в

народі люблять калину. З неї роблять лікувальний чай, додають у

хліб, пиріжки, варення, роблять настойки. Калиновим цвітом

прикрашали весільний коровай, а нареченій у вінок вплітали цвіт, або

ягідки калини. В дорогу жінки давали рушники з вишитими кетягами

калини, вважаючи, що цей рушник буде оберігати і простелить

стежину до рідного дому. А ще робили з калини сопілки. Я зараз буду

починати вірш-загадку, а ви продовжуйте:

Ой, стояла у лузі червона …(калина),

Гуляла під нею молода…(дівчина).

А ще хлопчик Іванко під нею…(гуляв),

Вітерець повіяв, гілочку…(зламав).

Підняв Іванко тую…(гілку),

Та зробив собі…(сопілку).

Калина – кущ дуже …(співочий),

Як заграє дударик, кожен співати…(хоче).

Давайте ми про нашу калину заспіваємо і заграємо на музичних

Інструментах.

Діти грають на музичних інструментах

та співають українську народну пісню «Ой, є в лісі калина»

 

Логопед:  Ще в Україні є обереги, які оберігають нас. Таким оберегом є віночок.

Люди раніше вважали, що вінок оберігає, як лікар для тіла. Одягали

його лише незаміжні дівчата і тільки на свята. Давайте розглянемо

віночок. Всі квіти і листочки мають своє значення. Подивіться, є у

ньому і ягоди калини, які означають красу та вірність. А що означає

вплетена у вінок ромашка?

Діти: Ромашка означає кохання.

Логопед: А що означають волошки?

Діти: Волошки означають надію, сподівання.

Логопед: А польовий мак?

Діти: Мак оберігає від нечистої сили.

Логопед: Колоски означають життя, достаток. Який гарний віночок, але чогось у

нього не вистачає…

Діти: Не вистачає стрічок.

Логопед:  А ви знаєте, що стрічки різнокольорові не випадково. Кожен колір теж

має своє значення:

  • першою посередині завжди в’яжуть світло-коричневу стрічку, символ землі-матінки;
  • зліва і справа від неї – дві жовті, символ сонця;
  • за ними йдуть з різних сторін зелена світла і зелена темна – символи живої природи, краси і юності;
  • потім синя і блакитна – небо та вода;
  • жовтогаряча – хліб, з іншого боку – фіолетова, – символ розуму;
  • нарешті – малинова, як символ щирості та рожева – багатство і достаток.
  • По краях вінка в’язали білі стрічки – символ чистоти.

Під час розповіді діти прив’язують стрічки до віночка.

Музичний керівник: Гарний віночок, яскравий! Пропоную пограти в гру

«Подоляночка». Калинка, вибери лічилкою серед дівчаток

Подоляночку.

Дівчинка-Калина:          Попіл-попіл-попільниця.

А де ж наша зозулиця?

Ти, зозуленько, літай,

Кого хочеш, вибирай.

Один, два, три,

Подолянкою будеш ти!

Українська народна гра «Подоляночка»

Логопед: А тепер пограємо в гру «Відгадай слово». Я описую предмет, а ви його

називаєте: сплетений із квітів, з різнокольоровими стрічками.

Діти:  Це віночок.

Логопед: Цілюща, червона, соковита, символ України.

Діти:  Це калина.

Логопед:  А тепер – навпаки, я називаю, а ви описуєте. Віночок який?

Діти:Гарний, красивий, різнокольоровий.

Логопед:Калина яка?

Діти:  Червона, соковита, цілюща, корисна.

Логопед:Молодці, добре попрацювали! Згадаємо, з яким символом України ми

сьогодні познайомились?

Діти: Із символом України – калиною.

Логопед:А який оберіг ми розглядали?

Діти: Український оберіг – віночок.

Логопед:Давайте подаруємо намальовані ягоди калини дівчинці Калині, а нашим гостям побажаємо щастя, здоров’я.

Українська народна пісня «Хай в вас і в нас все буде гаразд»

Логопед:              Хай горе і біда минають ваш дім!

Щастя і здоров’я бажаємо усім!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

0
    0
    Кошик
    Ваш кошик порожнійМагазин