Інтегроване заняття з пріоритетом природничо-валеологічного напряму «Друзі для цибулинки» Залишити коментар

Мартинюк Людмила Василівна
Вихователь
ЗДО (ясла-садок) №11 інтелектуального напрямку Рівненської міської ради

Для кого призначений: Для дітей молодшої групи
Форма проведення:  Природничо-валеологічний напрям

Інтегроване заняття з пріоритетом природничо-валеологічного напряму

(молодша група)

Тема: «Друзі для цибулинки»

Мета: уточнити уявлення дітей про цибулю та петрушку; формувати навички висаджування рослин; закріплювати в дітей уявлення про доцільність і користь страв, що вони споживають; дати змогу зрозуміти користь від вживання овочів; розширювати уявлення дошкільнят про корисність рослинної їжі для здоров’я; виховувати акуратність у роботі.

Матеріали: ґрунт, ящик, петрушка, насіння цибулі, лійка, клейонки, фартушки, ілюстрації овочів.

Хід заняття

  1. I. Організаційний момент

Діти сидять на стільчиках.

  1. II. Сюрпризний момент

Хтось плаче за дверима.

Вихователь: Ой, дітки, хто це плаче?

Діти: відповіді.

Вихователь: Відгадайте: Нікого не засмучує,

А всіх плакати змушує.

Вихователь: Це цибулинка плаче. Як ви думаєте, дітки, чому плаче цибулинка?

Діти: хтось образив.

Вихователь: Заспокоїмо цибулинку?

Діти: Так.

Розігрування потішки «Не плач»

Не плач цибулинко,

Дамо тобі калач.

Вихователь: А давайте ще привітаємося та подаруємо їй свій хороший настрій.

III. Привітання

Доброго ранку! Доброго дня!

Зичимо всім щодня.

Вправо-вліво поверніться,

Один одному всміхніться.

Вихователь: Дітки, давайте дізнаємось що ж трапилось та послухаємо про пригоду цибулинки.

Розповідь казки про городні рослини

Росла собі цибулинка на городі за своїми друзями – городніми рослинами. Обігрівало їх сонечко, поливав дощик, але незабаром наступила осінь, всі овочі зібрали та заховали в погріб, лише одна цибулинка загубилась та лишилась на вулиці. І з того часу цибулинка сумує про те, що немає в неї друзів таких, як раніше.

Дидактична гра «Назви городні рослини»

(Діти утворюють коло. Вихователь кидає м’яч, а дитина називає те, що росте на городі.)

Вихователь: Дітки, чим багаті та корисні ці рослини?

Діти: Вітамінами.

Хвилинка мислення «Для чого їсти вітаміни?»

Діти: Щоб бути здоровими та сильними.

Вихователь: Щось наша цибулинка і досі сумна. Як ще можна їй допомогти?

Хвилинка мислення (Показ маленьких цибулинок.)

Вихователь: Що це в кошику?

Діти: Цибулинки.

Вихователь: Які вони?

Діти: Овальні, жовтенькі.

Д/г «Великий, невеликий»

Діти: Одна цибулинка велика, а решта – малі.

Д/г «Один-багато» (Скільки великих цибулин, а скільки маленьких?)

Вихователь: А пригадуєте, яка цибулинка за смаком, яку ми з вами куштували?

Діти: Пекуча, соковита.

Вихователь: Що є в цибулинки?

Діти: Корінець, верхівка.

Мовна вправа «Повтори»

Вихователь: Давайте допоможемо цибулинці знову бути разом з іншими цибулинками, а я навчу вас висаджувати їх у землю. (Діти підходять до столиків.) Але перед тим, як висаджувати у ґрунт рослини, потрібно закотити рукавчики та одягти фартушки, щоб не забруднитись. (Діти з кошика беруть по одній цибулині у руку.)

Гра «Розминка»

Вихователь: Прокотіть цибулинки між долоньками. Чому вони котяться?

Діти: Бо вони овальні.

Вихователь: Пояснення вихователя.

Вихователь: Дивіться уважно, саджати треба корінцем до низу. Дивіться, датки, як це роблю я. Потрібно вдавлювати цибулинку трішки в землю, але так, щоб верхівку було видно. (Висаджують цибулю з допомогою вихователем.)

Хвилинка мислення

Вихователь: А що ще потрібно для рослин?

Діти: Вода.

Вихователь: Так, щоб їх полити. Подивіться як я поливаю, беру поливалку, ставлю носик на край і потихеньку піднімаю поливалку за вушко. Водички цибулинкам потрібно не багато. Погляньте, ще хтось просить дружити з цибулинками. Хто це?

Діти: Петрушка.

Вихователь: Де росте петрушка?

Діти: На городі.

Вихователь: А ще де можна виростити?

Діти: На підвіконні.

Вихователь: Для чого потрібна петрушка?

Діти: Для салатів, для супів.

Вихователь: Чи корисна петрушка?

Діти: Так, в неї багато вітамінів.

Вихователь: Поставимо до цибулинок ще петрушку, щоб їм було веселіше. А що потрібно для росту наших городніх рослин?

Діти: Сонечко.

Вихователь: А де ж воно, накличемо сонечко.

«Закличка про сонечко»

Заглянь, заглянь сонечко,

До нас у віконечко

Тут діти граються, тебе дожидаються.

Вихователь: Де найкраще буде нашим рослинам рости?

Діти: На підвіконні.

Вихователь: Чому?

Діти: Бо там тепло і світить сонечко. Зараз покажемо як ми допомагаємо цибулинці.

Пальчикова гімнастика

Цибулю ми посадили (риття ямки),

Цибулю поливали (ллється вода),

Цибуля проростала (випрямлення пальчиків),

Та велика стала (тягнуться догори).

  1. IV. Підсумок

Вихователь: Дітки, вам сподобалось шукати друзів для цибулинки?

Діти: Так.

Вихователь: Молодці! А як нашим рослинкам не буде вистачати друзів, ми ще посіємо – окріп, салат і після того, як вони виростуть – будемо споживати у їжу, щоб бути здоровими.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

0
    0
    Кошик
    Ваш кошик порожнійМагазин