« Зимонька – зима»

Інтегроване заняття з розвитку мовлення у логопедичній групі Залишити відгук

Відомості про автора:
Бородань Алла Миколаївна
Вихователь логопедичної групи
Київська область, місто Біла Церква, ЗДО № 15 ” Теремок”

Для кого призначений:Педагогам, батькам
Спрямованість змісту: Розвиток мовлення

Інтегроване заняття  з розвитку мовлення у логопедичній групі

Тема « Зимонька – зима»

 

Мета

Навчати розрізняти  зимові природні  явища , особливості вигляду зимового пейзажу; збагачувати та вдосконалювати знання про дику природу,  тварин, які ведуть активний спосіб життя і тих тварин, які взимку сплять; а також птахів, які залишились зимувати і корм, яким можна допомагати пташкам вижити; вчилися допомагати птахам; вчилися називати і порівнювати одяг, який вдягають діти і дорослі взимку;

Формувати вміння  бачити красу природи зимового лісу, рідного краю;

Збагатити знання про  різноманітні зимові розваги;

Збагачувати активний словник  дитини словами  «снігопад, хуртовина, заметіль, ожеледь; срібляста, іскриста»; звертати увагу  на узгодження  слів у реченнях, формувати вміння  відгадувати загадки, вживати зменшувально-пестливі форми  іменників;

Залучати малят до  рухливих ігрових вправ, удосконалювати координацію рухів, розвивати вміння рухатися під музику.

Сприяти позитивному емоційному розвитку

Розвивати  мовлення, дикцію, вміння будувати  речення;  логічне і асоціативне мислення, фантазію, творчу уяву; сміливість, розвивати музично-рухову творчість.

Виховувати бажання бути чуйними, добрими, приязними, комунікабельними; бережне ставлення  до природи, тварин, птахів. які потерпають  взимку.

Корекційні: Створити умови для використання умовно-символічних зображень, формувати граматичну правильність мови Розвивати фонематичний слух, мовне дихання, артикуляційну, дрібну та загальну моторику. Використовувати у мові поширенні речення з прийменниками, узгоджувати слова в реченні у роді, числі, відмінку.

Обладнання: телевізор, ноутбук, картинки за темою зима, птахи, одяг, дикі тварини і їх дитинчата, лепбук  «Зима».  Наочний дидактичний посібник для складання розповіді «Що відбувається взимку» (за допомогою мнемотехнічних прийомів)

Вихователь вітається з дітьми (діти, коли підходять до дверей, показують на  картинку і за допомогою рухів, жестів вітаються з вихователем).  Проходять у групову кімнату.

Вих.  Зустрічає дитсадок

Рано-рано всіх діток

На малят чекають

Радо їх вітають

Вих. Малята. хіба після такого привітання у людей може бути поганий настрій? Який тепер настрій у Вас?

Відповіді дітей (радісний, теплий, веселий). «Во»- показують великий пальчик. Подаруйте свій настрій нашим гостям ( подути із долоньки в сторону гостей)

Вих. Малята, ви  вже помітили, що у нас в групі  багато  гостей. В Україні здавна  існувало  прислів’я:  «Гості в домі – в домі радість»

Давайте і ми привітаємось із нашими гостями і посміхнемось їм.

ЗВУЧИТЬ МУЗИКА

ЗЯВЛЯЄТЬСЯ ЗИМА

Зима:

Стало біло  навкруги –

Я – розтрушую сніги,

Наганяю холоди,

Воду сковую в льоди

В дружбі  з дітьми я всіма

Здогадались?  Я ……….

Діти: ЗИМА

Вих. Дітки, це красуня  зима до нас  завітала.

Зима.  У вас тут дуже цікаво. Ось я приготувала для вас завдання, коли виконаєте, то отримаєте від мене подарунки.

Вих.  До нас завітала зима… І принесла завдання ось на цих сніжинках.

Завдання 1 ( Розкажіть про зиму)

Шановна, наші малята знають дуже багато про зиму і можуть  скласти розповідь про зиму за допомогою мнемотехніки. ( Розповідь за картинками)

Вих. Завдання 2. ( Асоціації до слова» зима)

А ще можуть до слова « Зима» підібрати асоціації. ( Дітям пропонується гра  з м’ячиком, називаєш слово – кидаєш м’ячик іншому учаснику)

Вих. Пропоную трошки розслабитися і зробити зарядку для язичка

Гра «Чистомовка

Ма – ма – ма – сніг пішов, уже зима;

Ці – ці – ці – пострибали горобці;

Іцю – іцю – іцю – налякала птицю;

Иця – иця – иця – у траві синиця;

Ець – ець – ець – полетів горобець;

Ел – ел – ел – на дереві дятел;

Ло – ло – ло – ми побачили дупло;

Ур – ур – ур – на гілці снігур;

Со – со – со – сойка високо;

Ро – ро – ро – полетіла ворона.

Вих. Завдання 3 Розказати про птахів.

Ви дуже багато розповіли про зиму, давайте ще раз згадаємо про птахів і на столику виберемо картинки  тих птахів, які залишились зимувати.

(Підходять до столу і шукають зображення, називаючи птахів: сороки, ворони, горобчики, голуби, омелюхи, дрозди, дрізд – чикотень, дятел, пуночки,  щиглики, прилітають синички і снігурі).

 Вих. А чим же ми можемо допомогти птахам, які залишились? Чим можна годувати? Що не можна давати?

Відповіді дітей: зробити годівнички. Можна просто кидати на землю, на сніг корм. Можна підгодовувати : білим хлібом, крихтами печива, кукурудзою, насінням соняшника, гарбуза, маку, пшеницею, шматочками фруктів, картоплі в « мундирах», несолоним салом.

Заборонена їжа : солоне сало, свіже м’ясо, житній хліб

Вих. Молодці. Тепер ви точно зможете допомагати птахам, які залишились поблизу людей

Вих. А зараз я пропоную вам розім’ятися і допомогти зайченятам, які взимку замерзають, нагрітися.

Фізкультхвилинка

Зайчик Скік і зайчик Скок

На морозі гріли лапки.

На «раз» – вгору піднімали

На «два» – швидко опускали.

Вже передні лапки теплі,

Але задні – геть замерзлі.

Будем зайців зігрівати,

Разом з  ними присідати:

«Раз»- присіли, на «два» – встали.

Вже і задні  теплі стали.

Ну а хвостик? Ой-ой- ой.

Геть холодний куцик той!

«Раз» – покрутимо хвостом,

«Два» –  покрутимо хвостом.

Хвостик добре зігрівали,

Тоді зайчикам сказали:

Так стрибали ми і грілись,

Що геть зовсім не втомились.

Вих. Завдання 4

На вулиці взимку холодно, тому люди вдягаються тепло. Тож  розкажіть про одяг, який вдягнув  хлопчик і дівчинка.

Дайте  відповіді на питання:

  • Куди зібралися хлопчик і дівчинка?
  • Що надів хлопчик на голову? А дівчинка?
  • Яку куртку надів хлопчик?
  • Яку шубу наділа дівчинка?
  • Скільки кишень на куртці? А на шубі?
  • Як зав’язав шарф хлопчик? А дівчинка?
  • Що хлопчик надів на ноги? А дівчинка?
  • У кого рукавиці? А у кого рукавички?

 

 

 

 

Вих. Молодці, ви дуже уважні

Вих. Малята, запрошую вас відгадати загадки, а відгадки ви побачите на телевізорі.

Завдання 5 Відгадайте загадку

  1. У кущах вона ночує

І на зайчика полює.

Вся руденька ця сестричка.

А зовуть її …. Лисичка

Вих… Перевіряємо…

 

  1. Я сірий хижак лісовий

Для звірів я дуже страшний

Живу я в глибокій норі

Полюю і вию вночі

Віповіді дітей (Вовк)

 

  1. На дубочку у дуплі

Сестроньки живуть руді

Люблять шишки і горішки

І грибків поїсти трішки

Працьовиті наче бджілки

Ці руді сестриці …

Віповіді дітей (Білки)

 

  1. Зимою в білому, як сніг,

А влітку в сірому гуляє.

Вловить його ніхто не зміг,

Тому що ноги довгі має.

Великі вуха, косий зір,

Як називається цей звір?

Віповіді дітей (Заєць)

 

  1. Буркотливий, вайлуватий,

Ходить лісом дід кошлатий:

Одягнувся в кожушину,

Мед шукає і ожину.

Влітку  любить полювати,

А зимою — в лігві спати.

Як зачує він весну —

Прокидається від сну.

Віповіді дітей (Ведмідь)

Вих.  Завдання 5 (Ще одна сніжинка від нашої Зими)

Закінчи речення

–  У зайчика хвостик короткий, а вушка …(довгі)

–   Ведмідь великий, а зайчик…(маленький)

– Білка взимку сита, а вовк …(голодний)

  • У вовка шерсть сіра, а у лисички…(руденька)
  • Білка  пухнаста,  їжачок… (колючий)

 

Зима. – Молодці, справились і з цим завданням.

Ось для Вас остання  сніжинка

Вих.  Завдання 6.

Назвіть дитинчат

У зайчихи……

У вовчиці…

У ведмедиці…

У білки…..

У лисички…

У мами їжачихи….

Підсумок

Вих. Малята, на занятті ми з вами:

  • Склали розповідь за допомогою мнемотехніки про зиму, називали зимові ознаки,

–  підбирали асоціації до слова «зима»,

  • пригадали зимові ігри і забави,
  • птахів, які залишились зимувати і корм, яким можна допомагати пташкам вижити; навчилися допомагати птахам;
  • одяг, який вдягають діти і дорослі взимку;
  • тварин, які ведуть активний спосіб життя і тих тварин, які взимку сплять;
  • закріпили правила поводження в навколишньому середовищі,

Вих. Малята, ви всі  завдання виконали. Молодці. Зима, ти задоволена відповідями діток?

Зима: за такі гарні розповіді про зимову пору року, я приготувала для вас сюрприз( бере і подає малятам смаколики)

Використана література

  1. Базовий компонент дошкільної освіти / Науковий керівник:А. М. Богуш, дійсний член НАПН України, проф, д-р пед. наук; Авт. кол-в: Богуш А. М., Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л., Гавриш Н. В., Долинна О. П., Ільченко Т. С., Коваленко О. В., Лисенко Г. М., Машовець М. А., Низковська О. В., Панасюк Т. В., Піроженко Т. О., Поніманська Т. І., Сідєльнікова О. Д., Шевчук А. С., Якименко Л. Ю. ― К.: Видавництво, 2012. – 26 с.
  2. Богуш А. М. Мовленнєвий компонент дошкільної освіти / А.М. Богуш.– Х.: Вид-во «Ранок», 2011. – 176 с.
  3. Програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» Білан О.І., Возна Л. М., Максименко О. Л., Видавництво « Мандрівець», 2017р
  4. Чепурний Г.А., Палійчук Ю.В. “Як навчитися легко вчитися”. Книга 1. Асоціативний зв’язок, цифри та творче мислення. Навчально-методичний посібник. Видання друге, доповнене. – Вінниця: ВМГО «Розвиток», 2006. – 80 с., іл.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *