Конспект заняття Тигра і буква «Т»

Конспект тематичного заняття з права в середній групі «Права маленької дитини» Залишити коментар

Сертифікат № DS061

Вершок Людмила Миколаївна
Вихователь дошкільного підрозділу навчально-виховного комплексу “Роздольненський загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад  Каланчацької селищної ради Херсонської області”

Для кого призначений: Середня група дітей в ДНЗ, вихователі, батьки
Спрямованість змісту: освітня лінія “Дитина в соціумі”, правове виховання

Права маленької людини” ( конспект заняття з права в середній групі ДНЗ)

Мета: привернути увагу дітей до власної особистості.  Формувати уявлення про те,  що власне  ім’я вказує на індивідуальність людини.

Розвивати  почуття любові, шанобливого, ціннісного ставлення до себе та  членів сім’ї, родини;  уміти радіти з того, що ти є та­ким, яким ти є. Розвивати  пам’ять, увагу,  спостережливість.

Допомагати дітям ототожнювати себе із своїм іменем; розуміти, що ім’я вказує  на відмінність від інших;  спонукати називати своє ім’я ласкаво.

Закріплювати знання дітей про права кожної дитини  на ім’я , життя,

сім’ю, родину, житло,  на любов і піклування.

Виховувати  по­чуття  захищеності, довіри до рідних і близьких, радості існування, почуття любові, їх величі й значен­ня в житті людини.

 

 Обладнання:  подарункова коробка, в якій лялька – пупс. Ілюстрації: немовля, дитина у мами на руках, сім’я, родина; ілюстрації тварин: лелека, білка, лисиця, ведмідь, єнот; ілюстрації житла тварин: гніздо, дупло, нора, барліг. Демонстраційний матеріал з тематичними назвами: « Право на життя», « Право на ім’я»,           « Право жити в родині», «Право на житло»; аудіо запис казки «Троє поросят»

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

І. Організаційний момент

-Щиро та сердечно привітаймо одне одного !

  • Психогімнастика «Привітання»

Доброго ранку рідний наш дім!

Доброго ранку, діткам усім!

Доброго ранку, сонечку ясному!

Доброго ранку, садочку прекрасному!

Вліво-вправо поверніться,

Одне одному всміхніться.

  • Сюрпризний момент

 (На невеличкому столику стоїть подарункова коробка, в якій лялька – пупс.)

-Діти, у мене є для вас подарунок, давайте подивимось, що це !?

    Так, це лялька, іграшка. Ви колись були теж такі маленькі. А де вас взяли? (Версії дітей) Так , вас народила мама.  А  покажіть, які ви були малесенькі. А як називають маленьку дитинку, яка не вміє говорити? (Немовля.)

ІІ. Основна частина

У неньки народилося дитя,

Дитя моє, Бог дав тобі життя.

І щоб ніхто не заподіяв шкоди Тобі,

малесенький громадянин, —

Бог дав закони нашому народу.

 

Від дня народження, від іменин —

Він твій, цей світ широкий за вікном.

Ти на життя і щастя маєш право

Під золото-блакитним знаменом

Своєї Української держави.

Запам’ятайте  «Кожна людина має право на життя»

-Уявіть, що ви щойно народилися. Щоб до вас звернутися мама й тато довго вирішували, як вас назвати, бо насправді  «Добре ім’я – найкраще багатство».

І дівчатко, і хлоп’я

Мають право на ім’я.

Ти — Надійка, я — Василь.

А оцей малюк — Максим.

  • Дидактична гра «Назви ім’я» (Діти стають в коло навколо столика з лялькою, передають м’яч, називають своє ім’я)

-Давайте назвемо наше немовля, щоб воно не було безіменним. (Діти пропонують імена. Ми назвали Петриком.)

Бо  «Кожна людина має право на ім’я»

  • Дидактична гра «Скажи ласкаво ім’я дитини, яка стоїть поруч» (Діти знову передають м’яч, називають ласкаво  ім’я дитини, яка стоїть поруч»  )

Малюки — народець слабкуватий,

Наче їжачата без голок.

Мов малі, без пір’я пташенята,

Мов манюній, у воді, мальок.

 

Малюки — народець слабкуватий.

Та і розум в них іще малий.

Тож потрібно їх охороняти,

Щоб малята дужими зросли.

-Діти, хто ж вас охороняє від усяких негараздів?

Так, і тато, і мама бо  «Кожна людина має право на сім’ю»  

-А якщо крім тата, мами, братика, сестрички є іще ваші дідусь і бабуся (татові  та мамині –  тато й мама) дяді , тьоті брати і сестри – як ці всі люди називаються?  (Родина)

Ми всі маємо «Право на родину»

  • Гра «Я веселий чарівник»

Я веселий чарівник, перетворювати звик.

Щойно ви були малята, а тепер ви…(поросята, цуценята, каченята)

  • Загадки.

-Дітки, відгадайте загадки.

Пташка мешкає в (гнізді)

Білочка живе в (дуплі)

Хитра лиска – у (норі),

А ведмідь – в (берлозі).

  • Дидактична гра «Хто де живе ? »

(На дошці кріпимо ілюстрації, на яких зображене гніздо, дупло,нора ,барліг. Дітям пропонуємо вибрати  малюнки тварин : лелека,білка ,єнот ,ведмідь і прикріпити їх до тих ілюстрацій, на яких зображено їхні домівки )

У хліві жива корівка

У конюшні кінь, лошатко.

У гніздечку – пташенятко.

Вулик – схованка для бджілки,

А дупло – хатинка білки.

У норі живе лисичка,

Равлик в мушлі невеличкій.

У барлогу спить ведмедик.

У кімнаті – хлопчик  Петрик.

 

-У всіх є свої домівки. А для чого?  (Діти розповідають, що в домівках тепло і затишно, не страшна негода.)

Так, кожна людина має  «Право на житло».

-Діти, я пропоную вам взяти будівельний матеріал і побудувати нашому Петрику кімнату з меблями.  (Діти будують Петрику кімнату: підлогу, стіни. Потім диван, ліжко, стіл. Бажано, розподілити дітей на групи, дати кожній завдання,що будувати, а потім знести в кімнату.)

  • Дидактична гра «З якої казки ? »

-Зараз я включу вам уривок із казки, а ви скажете, яка це казка.( Звучить уривок із казки «Троє поросят». Діти відгадують.)

-Діти, що зробив вовк? (Розламав будинки поросят.)

– А чи добре він вчинив ? (Ні.)

-Чому не можна діяти так, як Вовк? (Діти розповідають свої версії, осуджуючи  вовка.)

– Які права поросят він порушив? (Право на житло, зруйнував їх будинки.) Правильно, «Право на житло».
– Як люди  ставляться до свого будинку? (Дбайливо.)
– Так, тому ніхто не може без дозволу заходити у ваш будинок і брати вашi  речi, а тим більш руйнувати його.

-А як же закінчилась казка про братів – поросят?  (Всі сховались у кам’яному будиночку, бо він був міцним. А вовк обгорів і більше ніколи не приходив .)

ІІІ. Підсумок

-Наше заняття закінчилось. Як ви гадаєте, Петрику в нас сподобалось? Скажіть, будь ласка, що вам найбільше сподобалось?  А що запам’яталось?  На що має право кожна дитина?

 Список використаних джерел

  1. Гаркуша Г.В., Черкасова Ю.М. Дитина і навколишній світ. Розробки занять для дітей 3-6 років. – Х., 2009.
  2. Сухар В.Л. Пограйся зі мною.5-6 років: Розвиваючі ігри та вправи. – Х., 2009.
  3. Троє поросят. Українська народна казка.- Х.,2017.
  4. Українська мозаїка: книга для читання в дошкільному закладі і в родинному колі. – Тернопіль, 2013.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *