Конспект заняття "Глечик"

Конспект заняття “Глечик” Залишити відгук

Відомості про автора:
Мельничук Леся Степанівна
Вихователь
Івано-Франківська область Коломийський район

с. Підгайчики ЗДО “Колосок”

Конспект заняття з образотворчого мистецтва (малювання) на тему: “Глечик” (гуцульський розпис)

Для кого призначений: Для старшої групи
Спрямованість змісту: Художньо-продуктивна діяльність “Малювання”

 

Завдання: розвивати почуття кольору, виховувати інтерес до народного декоративного розпису. Ознайомити дітей з гуцульським розписом, учити декоративно розписувати площинний предмет, закріпити вивчені прийоми малювання.

Демонстраційний матеріал: глечики, тарілки, зразки робіт.

Роздатковий матеріал: площинні глечики (жовтого кольору), гуаш, пензлики, палітра, салфетки.

Хід заняття.

1.Вступна бесіда.

Україна здавна славиться народною творчістю, яка має свою багатовікову історію, традиції.

В народних думах, піснях, казках, оповіданнях, у чудових мелодіях та творах декоративно-прикладного мистецтва знайшли свій вияв найбільш відомі традиції. Ось і в нас зараз звучить одна із мелодій. Що це за мелодія? (“Гуцулка”).

Серед багатого та різноманітного за жанрами мистецтва українського народу – своєрідне та оригінальне мистецтво Гуцульщини. Розвинулось воно в оточенні величної, мальовничої карпатської природи в гірських районах.

Гуцульщина здавна славиться різними видами декоративно-прикладного мистецтва. Його розвиткові сприяла наявність доброякісної місцевої сировини і потреба населення в предметах домашнього і господарського вжитку та задоволенні своїх естетичних смаків.

Одним із видів народного мистецтва на Гуцульщині є кераміка. Побутовий посуд відзначається формою, красою розпису.

– Хто скаже, які кольори переважають у гуцульському розписі? (Так, три кольори: жовтий, зелений, коричневий).

Ось подивіться на цей посуд. (Тарілка, глечики). Орнамент, як ви бачите, в основному складається з рослинних і тваринних мотивів.

І ми сьогодні на занятті будемо з вами розмальовувати глечик.

  1. Показ послідовності виконання роботи.

а). Розгляд натури.

Уважно подивіться на всі глечики, як вони розмальовані. Ось, наприклад, цей глечик? (Розповідь дітей).

Сьогодні ми будемо розмальовувати глечик за вибором. а один я вам покажу, як малювати.

б). Послідовність.

Уважно дивимося всі на дошку.

Спочатку ставимо в центрі тичком крапочку – серединку квітки. (Коричневим)

Беремо пензлик в руку так, щоб не доторкатися залізного стержня і малюємо 8-пелюсткову квітку мазками, повертаючи при цьому тільки рукою (жовтим).

Листочки малюємо подвійним мазком, пензликом №2 (зеленим).

Зверху і знизу проводимо пряму лінію (зеленим).

Між лініями всередині тичком ставимо крапочки (коричневим).

Вверху проводимо криву лінію і тичком ставимо коричневі крапочки.

в). Закріплення.

– Що спочатку малюємо? Чим її кладемо?

– Потім що? Як тримаємо пензлик? Взяли в руку пензлик і показали.

– Після цього, що робимо?

  1. Фізкультхвилинка.
  2. Самостійна робота дітей.

Індивідуальна робота.

  1. Виставка та аналіз робіт.

– Чия робота вам найбільше сподобалася? А чим?

  1. Підсумок заняття.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Гуцульське диво: альбом для малювання за заг. ред. А. С. Шевчук; – Тернопіль: Мандрівець, 2018р.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *