конспект

Корекційно-розвивальне заняття «Ознайомлення з будовою органів мовлення людини. Підготовчі артикуляційні вправи». Залишити коментар

Відомості про автора:

Мельник  Вікторія Віталіївна

Вчитель- логопед

Дошкільний  навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу  № 8 «Казка»

м. Ковель

Корекційно-розвивальне заняття «Ознайомлення з будовою органів мовлення людини. Підготовчі артикуляційні вправи».

 

Коротка анотація роботи: логопедичне заняття для батьків для  ознайомлення дітей із органами артикуляції та підготовчими артикуляційними вправами.

Спрямованість змісту (корекційно-розвивальне заняття)

Вікова група(середня):

Тема: «Ознайомлення з будовою органів мовлення людини. Підготовчі артикуляційні вправи».

Мета:

-дати учням-логопатам знання про назву та будову органів мовлення людини;

-розвивати навички відчувати їх положення;

– розвивати слухову увагу, фонематичний слух, спостережливість, сприймання і логічне мислення;

-виробляти в учнів вміння слухати, розуміти і відтворювати почуте; правильно виконувати завдання за інструкцією.

Тип: групові заняття

Вид: корекційне

Обладнання:  -індивідуальні дзеркала;

-мультимедійна презентація

Хід заняття

Організаційний момент.

Логопед: Любі діти! До нас на заняття завітали люди щирі.

Привітаймо в добрий час гостей посмішкою й миром.

Діти: Доброго дня вам!

Логопед: Ми вам раді, люди добрі!

Ми вітаєм щиро вас і запрошуєм ласкаво на заняття всіх до нас.

Девіз заняття:

 

Якщо хочеш гарно розмовляти,

Треба вміти чітко промовляти

Звуки виразно і красиво,

Щоб було всім зрозуміло.

Основний етап заняття

Логопед: Слайд 1.  Запрошую вас у казковий світ, героями якого станете ви самі разом з учнями-звірятками лісової школи. Казка ця – незвичайна, тому що вона не про відомих вам казкових героїв, і яку ви ще не читали і не чули.

Слайд 2.  Артикуляційна казка «Будиночок для  язичка»

(Логопед роздає індивідуальні дзеркала)

Слайд 3. Жив Язичок, дуже сумний. Та й звідки взятися веселощам, якщо не було в нього свого будиночка? Нічого іншого Язичкові не залишалося, як жити на вулиці, а там восени дощ, зимою сніг та й літом дні холодні бувають.

Слайд  4.Погано було Язичкові, він часто застуджувався і подовгу хворів.

Але одного дня  Язичок знайшов   собі будиночок. Слайд 5.       – Який?  (Ротик).

  – У вас є язички?

– Де вони живуть?

(У ротику).

Слайд 6.  Зрадів Язичок і вирішив привести свій новий будиночок  у повний порядок.

Слайд 7. Будинок має бути фортецею, тому Язичок встановив двоє дверей: перші двері – губи, вони можуть посміхатись і в «трубочку» зібратись, потім знову посміхатись.

Слайд  8. Двері бувають різні.

Другі двері – зуби грізні, вони можуть відкриватись, закриватись і кусатись.

Слайд  9.У новому будиночку Язичка не було вікон, зате були стіни, правда, дуже дивні. Вони могли роздуватися, як кулі.

– Як вони називаються?               (Щоки).

Слайд  10. А стеля була тверда і називалася піднебіння. Піднебіння нерівне і нагадує купол. Передня частина стелі – піднебіння закінчується маленькими горбочками. Це альвеоли. Вони розташовані за верхніми зубами.

Слайд  11. Ззаду стеля переходила у занавіску з маленьким язичком.

Слайд 12. Підлога в домі теж була, але не звичайна, бо рухатись могла – це щелепа.

Слайд  13. Не дивлячись на деякі незручності, Язичкові дуже подобалося його нове житло. Правда, в ньому завжди було сиро, навіть спати доводилося в мокрій постелі, зате було тепло і затишно, а головне не було протягів.

Слайд  14.

– А  зараз діти погляньте на схему будови органів мовлення людини і скажіть з яких органів артикуляції складається будиночок для язичка, тобто наш ротик.

Всі ці органи  нам  дуже  потрібен, коли ми їмо, розмовляємо і т.д.

А щоб те, що ми промовляємо було чути, нам допомагає Голосок.

Його будиночок знаходиться глибоко в роті.

-Прикладіть долоньку до горла і погарчіть, наче тигр: «Гр-гр-р-р», або пожужжіть як жук «Дж-дж», чи як комар «Дз-дзз». Стінки будиночка голоска дрижать. Ви відчуваєте вібрацію голосових зв’язок. Це ваш Голосок в будиночку танцює, дзвенить (при вимові дзвінких приголосних звуків).

-Ну що ж запам’ятали, які органи артикуляції допомагають нам говорити.

Зараз ми перевіримо виконавши вправу «Покажи із заплющеними очима»

 Будьте уважні! Слухайте мої вказівки і виконуйте їх:

– заплющіть очі;

-відкрийте широко рот;

-оближіть верхню губу язиком справа наліво;

-покладіть широкий язик на нижню губу;

-притисніть напружений широкий язик до нижніх зубів (з середини рота);

-знайдіть кінчиком язика горбочки за верхніми зубами – альвеоли;

-торкніться кінчиком язика твердого піднебіння, проведіть по ньому язиком;

-закрийте рот;

-розплющіть очі, витріть рот серветкою.

Молодці, всі справилися, виконуючи завдання за інструкцією.

А зараз у лісовій школі – весела перерва.

В казковому лісі розминка.

Настала фізкультхвилинка. Слайд 16-21

 

Слайд 22. А зараз майстер-клас покажуть казкові герої – учні лісової школи.

Вони демонструватимуть артикуляційні вправи.

 Вправи для язика.

 

Слайд 23. (Демонструють лісова жабка і білочка).

Слайд 24.  Вправа «Грибок».

Слайд  25. Вправа «Млинець».

Слайд  26. Вправа «Смачне варення»:.

 

Слайд 27. (Демонструють лісова мишка і їжачок).

Слайд  28.Вправа «Щіточка»:

Слайд 29. Вправа «Гойдалка»

Слайд 30. Вправа «Вітрило»

 

Слайд  31. (Демонструють лисичка і зайчик)

Слайд 32.  Вправа «Маляр»

Слайд 33. Вправа «Годинник»

Слайд 34.  Вправа «Чашечка»

Всі молодці!

Учні лісової школи намагались бути майстерними, а діти – уважними і старанними.І за це вони передали вам ось такі гостинці.

 

Заключний етап заняття

Логопед: А язичок кожного з вас, насправді, чари має.

На всіх мовах розмовляє.

В роті він – немов турист :

Вправо – вліво, зверху – вниз.

Може бути він човном, може бути він веслом.

Зверху — вниз і вправо — вліво – повертається уміло.

То, мов голка він тоненький , то, мов бубличок кругленький.

То, мов коник: цок-цок-цок, що процокав на місток.

Як горобчик він зумів: ців-ців-ців! Цвірінь!, Ців-ців!

Губи в посмішку складає, ніби слон, що хобот має.

Набирає в рот води, мокрим будуть він і ти!

Заспіває, наче соловейко, дуже раді будуть батько й ненька.

(Учні, користуючись індивідуальними дзеркалами, текст вірша супроводжують артикуляційними рухами)

Логопед: Шановні  батьки.

Навчаючись ваші діти,

пізнати хочуть дивосвіт.

І я впевнена, ми з вами зробимо усе для того,

щоб у майбутньому це був —

«найкращий у країні цвіт».

Логопедичне заняття закінчено! Дякую за увагу! До зустріч

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *