КВН на тему: «Космічна мандрівка» (старша група)

Відомості про автора:

Ободзінська Лариса Петрівна

вихователь

ясла-садок комбінованого типу  №33 м. Умані

КВН на тему:

«Космічна мандрівка»

(старша група)

Програмовий зміст: розширити уявлення дітей про планети , які обертаються навколо Сонця; вправляти у прямій і зворотній лічбі в межах 10; та в класифікації геометричних фігур; удосконалювати вміння складати та розв’язувати сюжетні арифметичні задачі на +-2;3; розвивати логічне мислення, увагу, кмітливість; виховувати дружні взаємини, вміння працювати в команді.

Демонстраційний матеріал:  плакат «Космос», зірки, планшет.

Роздатковий:   картки для вирішення логічних завдань, літери, цифри, сюжетні арифметичні задачі, геометричні фігури, коректурні таблиці, маски- планети.

Словникова робота: слова-назви планет, ілюмінатор, скафандр.

Очікуваний результат: Діти виявляють пізнавальний інтерес  до об’єктів неживої природи. З бажанням займаються логіко-математичною діяльністю, прагнуть здобувати знання; виявляють пізнавальний інтерес  та  пізнавальну активність, роблять висновки, умовиводи, узагальнення, порівняння, проводять аналіз та синтез, класифікують предмети;

  • лічать предмети в межах 10,
  • виділяють ознаки геометричних фігур; орієнтуютьсяв місцезнаходженні предметів, користуються схемами;
  • знають дні тижня, місяці року, використовують знання в повсякденному житті.

Хід заняття:

 Вихователь: У космосі так здорово:

                       Зірки та планети

                        У чорній невагомості повільно пливуть.

                         У космосі так здорово! Гострі ракети мчать там і тут!

  • Століттями людина дивилася у небо. Люди вірили, що недалекий той день, коли у космос полетить людина. І ось відбулося чудо, рівно 52 роки тому, чоловік облетів земну кулю. Хто він? (відповіді дітей) .А ви хочете відправитися у велику математичну, космічну мандрівку?
  • Увага! Увага! Увагу!

Працюють всі радіостанції України.Сьогодні ми з вами граємо в КВН! (звучить музика «Гімн КВН»)

  • Якщо про космос мріємо , то ми туди полинемо!

Найрозумнішим буде наш, веселий, дружній екіпаж!

  • Хай легкою буде дорога

І журі не судить строго!

У нас присутні члени журі в складі двох чоловік: Людмила Василівна , та Юля Сергіївна. Вони будуть слідкувати за виконанням командних завдань і в кінці кожного конкурсу, будуть виставляти оцінки тій чи іншій команда. І ще будуть слідкувати за тим, як ви будете дотримуватись певних правил, з якими я зараз познайомлю. ( на дошці правила- схеми :

1.Не викрикувати;

2.Піднімати руку;

3. Кожна дитина має право на висловлення своєї думки;

4.Гарний настрій.

При недотриманні цих правил, журі буде знімати бали.

  • На старті у нас повинно бути 2 команди, команда «Зірка», та команда «Сонечко». Виберіть капітанів команд.
  • Привітання команди «Зірка»

«Якщо дуже захотіти

Можна в космос полетіти.

Раз-ракета, два- ракета

Полетімо до планети!»

Команді «Сонечко» – привіт!

  • Привітання команді «Сонечко».

«Космонавтами ми станемо

І рукою до зірок дістанемо,

А зараз ми просто діти,

Будемо грати в КВН і радіти!

Команді «Зірка» – привіт!

Всі готові до польоту? В польоті ми будемо досить довго, тому потрібно нам запам’ятати коли ви відлетіли.

  • Скільки рік має місяців? Скільки всього пір року? Чи є взимку червень місяць? А які зимові місяці? А зараз який місяць? Які сусіди місяця грудень? А скільки тиждень має днів? Який сьогодні день? Які сусіди у четверга?
  • Молодці! А на чому ми полетимо у космос?

Діти: На ракеті!

  • Ставайте до столиків, і ми зараз дізнаємось, яка з команд першою складе для себе космічну ракету. Для цього потрібно з’єднати послідовно крапки від 1до 10.( Діти працюють за столами. В кінцевому результаті виходить ракета, яка складається з геометричних фігур)
  • З яких геометричних фігур побудована ракета? Скільки трикутників, прямокутників, кругів? Яких фігур найбільше? Яких найменше? Скільки їх? На скільки більше кругів за трикутники? А скільки всього геометричних фігур?
  • І ще для польоту нам потрібен пульт для управління. У вас на столах лежать картки з геометричними фігурами, але деякі клітинки пусті. Вам потрібно знайти певну закономірність і заповнити пусті клітинки потрібними геометричними фігурами так, щоб в горизонтальних і вертикальних рядах не повторювались по 2 однакові фігури. ( діти за допомогою олівців домалюють пропущені геометричні фігури)
  • Тож тепер ми готові до польоту, сідаємо в ракету, ось корпус (за методикою Гавриш будуємо ракету за допомогою рук) , ніс ракети(з’єднуємо пальці), ілюмінатор (з’єднуємо великий і вказівний пальці на обох руках).

За правилами відлік часу починається у зворотньому порядку , заплющіть очі, починаємо рахувати 10,9,7,8,7,6,5,4,3,2,1. Пуск!!!!!Полетіли!(звучить аудіо запис старта ракети).

  • Ми летимо на першу планету від Сонця, яка називається?

Діти: Меркурій.(показую на планшеті)

Розминка розуму:

Запитання команді «Зірка»:

І.Яка найблища до Сонця планета?(Меркурій)

2.Яка за рахунком Земля?

З.Як називається 6 від сонця планета?(Сатурн).

4.Які планети є сусідами нашої Землі?(Венера,Марс)

 

Запитання команді «Сонечко»:

 

1.Яка найбільша планета?(Юпітер)

2.Яка найменша?(Плутон)

3.Як,називається супутник землі?(Місяць)

4.Як,називається шлях по якому рухаються планети?(Орбіта)

– А зараз, щоб визначити, на яку планету ми вирушаємо, нам потрібно розшифрувати її назву.(роздаю капітанам команд картки з однієї сторони цифри, а з іншої-букви. Діти з кожної команди викладають по-порядку цифри, потім перевертають і читають слово)

ВЕНЕРА                                                           ПЛАНЕТА

1 2 345 6                                                           1 2 3 4 5 6 7

  • Третя планета яка?

Діти: Земля.

  • Тут у нас позмагаються капітани команду вмінні чим швидше розв’язувати задачки. (Капітани командскладають сюжетні задачі про ракети на додавання і віднімання , а члени команд слідкують і вразі потреби виправляють)
  • Наступну планету ми дізнаємось, коли прочитаємо її назву. Діти читають МАРС).

Розв’язування задач-головоломок:

Що буде, коли вороні виповниться 7 років?

За ялинку сховались 4 заячих вушка. Скільки зайчиків?

Скільки лап у 2-ух вовків?

Хто більше важить, 3 зайці чи один слон?

На одній нозі півень важить 4 кг. Скільки важитиме півень на двох ногах?

У школу йшло 7 дівчаток. Назустріч їх 3 дівчинки. Скільки дітей йшло в школу?

Скільки кроків зробить горобець за 7 років?

  • Яка планета йде за марсом?(Юпітер)

Давайте до неї викладемо доріжку з геометричних фігур так, щоб поряд не було двох однакових за кольором і за формою фігур.

  • У наступної планети перший звук С

Діти: Сатурн.

Завдання по коректурним таблицям.

  1. Що між скафандром і ракетою?
  2. Назви адресу картинки на якій зображено інопланетянина?
  3. Хто знаходиться над Марсом?
  4. Скільки слів починається на букву С?
  5. Назви номер картки, яка між зображенням космічної станції і Юрієм Гагаріним?
  6. Назви сусідів картинки №4.
  • А зараз будьте уважні. Я буду плескати в долоні, а ви порахуєте і визначите, на яку планету ми зараз полетимо.7.

Діти: Уран.

  • Дуже дружно ми живемо, нудних в космос не беремо.

Завдання «Цікаві ситуації»:

Команді «Зірка» ситуація: « Ти ввечері ліг спати, а вранці прокинувся на іншій планеті. Щоб ти став робити?»

Діти : Пішов шукати маму. Пішов шукати житло. Я злякався і знову заснув.

 

Друга ситуація команді «Сонечко»:

 

« На Землі ти зустрів інопланетянина , що ти з ним будеш робити ? »

 

Діти: Пригостив шоколадкою . Запросив додому і показав свої іграшки та ін..

  • Які ще планети залишилися?

Діти: Нептун, Плутон.

Давайте зараз вистроїмо парад планет. Підійдіть і візьміть маски з планетами за бажанням.(Діти підходять до столика і вибирають для себе маску планети. Посередині стає Сонце і розказує вірш і планети вишуковуються по-порядку.)

По-порядку всі планети

      Назве будь-який із нас, раз-Меркурій,

2- Венера, 3- Земля, четвертий – Марс

            5- Юпітер, 6 – Сатурн, 7- Уран, за ним Нептун,

            Він восьмим йде за рахунком.

            А за ним вже потім і 9 планета під назвою Плутон.

  • Тепер нам треба вирушати на нашу планету Земля. Починаємо зворотній відлік 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1. Пуск! Полетіли!Ось ми і на нашій планеті Земля!

У космосі планет парад,

Та є одна планета-сад,

Лиш тільки тут ліси шумлять

І птахи в небесах летять,

У лузі розквітають квіти,

Сміються весело тут діти,

«Земля» планету називають,

Такої іншої не має!

Підсумок: жюрі оголошує підсумки конкурсів , і вручаються солодкі призи.

ознаки розпису, які кольори притаманні опішнянській та косівській кераміці,

Залиши перший коментар

Зашили коментар

Ваш email не буде публікуватися.


*