Логопедичне заняття

Логопедичне заняття для дітей із ФФНМ «Терем-теремок» Залишити коментар

Відомості про автора:

Мельник  Вікторія Віталіївна

Вчитель- логопед

Дошкільний  навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу  № 8 «Казка»

м. Ковель

Логопедичне заняття для дітей із ФФНМ «Терем-теремок»

Підгрупове заняття для дітей із ФФНМ.

Спрямованість змісту (корекційно-розвивальне)

Вікова група(середня)

Тема: «Терем-теремок»

Мета:

 Навчальна:

  • Закріпити і систематизувати знання дітей про диких тварин;

·        Тренувати в утворенні слів антонімів, присвійних прикметників;·          Закріпити вміння утворювати іменники зі зменшено-пестливими суфіксами;·        Розширювати, збагачувати і активізувати словник по темі; ·        Удосконалювати навички зв’язного мовлення.Корекційно-розвивальна:·        Розвивати артикуляційнумоторику ,мовленнєве дихання; ·        Розвивати  загальну  і дрібну  моторику;

  • Розвивати спритність, швидку  реакцію, координацію  рухів, просторові  уявлення;
  • Розвивати виразність мовлення  і виразність  рухів;

·        Розвивати фонематичне сприймання, просодичну сторону мовлення;·        Розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу.Виховна:·        Виховувати вміння уважно слухати педагога і однолітків;·        Виховувати дбайливе ставлення до природи.

 

Тип: (підгрупові заняття;)

Вид: (корекційно- розвивальне)

Обладнання: мультимедійна презентація; дзеркала, м’яч,кубик, прищіпки із зображенням тварин, картки –поля для шашок, шашки,  наголівники, картки-обводилки, нитки, олівці, клей.

Хід заняття

Організаційний момент. ПсихогімнастикаЛогопед: -Діти підійдіть до мене; давайте встанемо в коло і побажаємо один одному доброго ранку, а допоможе нам це зробити маленький м’ячик. (Діти встають разом з логопедом в коло. Звучить лірична музика.) Слайд 1Цей м’ячик не простий, а чарівний. Своїм теплом він випромінює добро і передає його людям, які тримають його в руках. Ми будемо передавати його правою рукою, звертаючись один до одного по імені і бажаючи доброго ранку.Діти вітаються один з однимПроблемна ситуація:Логопед: Діти, сьогодні у нас незвичайне заняття. До нас в гості завітали … давайте відгадає, хто ж це? (Слайд 3-8)

У норі хатинку має
хліб, сирочок полюбляє.
По підлозі тишком-нишком
Бігає сіренька…
(Мишка)

 

По діброві він блукає,
Мед, малинку там шукає,
А прийде зима – в барліг
Він заляже на нічліг.
В сні сопітиме малятко,
Волохате…
(Ведмежатко)

 

Гострі зуби, сильні лапи
Дуже схожий на собаку,
І полює дуже ловко,
Що, впізнали, друзі, … ?
(Вовка)

 

Швидкі лапки, куций хвіст,
Довгі вушка, чорний ніс,
Хліба з рук бере окрайчик
Сірий і пухнастий…
(Зайчик)

 

У кущах вона ночує
І на зайчика полює.
Вся руденька ця сестричка,
А зовуть її …
(Лисичка)

У зеленому жакеті

Галасує в очереті

Хоч і плавати мастак

І не риба, і не рак

(Жаба)

 

(Слайд 9)  -З якої казки ці герої? –Теремок.-Сьогодні ми розповімо цю казку на новий лад.-Але для того, щоб гарно розповідати казку, нам потрібно, розім’яти наші органи артикуляції  і виконати вправи для язичка.І герої цієї казки хочуть, щоб ви їм показали як виконувати вправи.Артикуляційна гімнастика   (Слайд 10-15)

 

Раз – два – три – казка оживи.(З’являється Теремок у лісі) (Слайд 16)

 

-Уявімо, що ми опинилися  у лісі і дихаємо лісовим, цілющим повітрям. Давайте покажемо як ми вдихаємо свіже повітря  носиком і видихаємо його ротиком. (Вдих носом-видих ротом)

 

-Ой послухайте у лісі чути якісь звуки, а ну відгадайте що це звучить.

Гра «Звуки лісу» (Слайд17) (розвиток фонематичного сприймання)

-А зараз  ви перетворитесь на казкових героїв. (Одягаємо дітям наголівники)

І ми розпочинаємо нашу казку.

Стоїть у лісі теремок  (Слайд18)Біжить повз теремочка  мишка-норушка, побачила теремок і питає:ДИТИНА-Терем, теремок! Пусти мене до себе жити? ЛОГОПЕД за теремок.-Пущу, якщо діти скажуть де  живуть дикі тварини  (вовк, лисиця, ведмідь, заєць, білка, їжак).Гра  «Хто де живе» (гра з прищіпками) Я пропоную, щоб ви обрали прищіпку із зображенням тваринки  і прищепили її до їх домівок. Візьміть прищіпку, назвіть свою тваринку і скажіть де вона живе.Вовк живе в лігві. Лисиця живе в норі. І т.д. Увійшла мишка і стала там жити.  ЛОГОПЕДПрискакала до теремка жабка-квакушка. (Слайд19) Побачила Теремок і проквакала:Д: – ква-ква-ква,Хто в теремі живе? Пусти мене теремок до себе жити.Л:  пущу, якщо діти назвуть дитинчат диких тварин

Гра «Назви дитинчат»  (Слайд20)

Увійшла жаба і стала там жити. (Слайд21)

 

ЛОГОПЕД  (Слайд22)

Біжить повз  терема зайчик-побігайчик, зупинився і питає:Р: – хто в теремі живе? Пусти мене теремок до себе жити.Л: Пущу, якщо ви разом назвете диких тварин лагідно.Гра «Кубик покрути і тваринку лагідно назви»Увійшов зайчик і став там жити.

-Діти, але поки зайчик виконував завдання  трохи стомився і ви мабуть теж. Давайте відпочинемо разом з зайчиком.

Фізкультхвилинка (Слайд23-28)

 

ЛОГОПЕД  (Слайд20)

Біжить повз терема лисичка-сестричка, зупинилася і запитує:Р: – хто в теремі живе? Пусти мене, теремок, до себе жити.Л: Пущу, якщо ви разом назвете частини тіла тварин.

Гра «Лісові шашки» (Слайд30)

 Увійшла лисичка і стала там жити.

ЛОГОПЕД  (Слайд31)

 Біжить мимо терема вовчок-сірий бочок, зупинився і питає:Д: – хто в теремі живе? Пусти мене теремок до себе жити.Л: Пущу, якщо ви разом назвете протилежні слова.Гра  «Скажи навпаки» (З мячем)Вовк злий-зайчик добрийЗайчик маленький – ведмідь великийВовк голодний-ведмідь ситийУ  лисички хвіст довгий – у зайчика короткийВедмідь високий –зайчик низенькийВедмідь повільний-зайчик швидкий Увійшов вовк і став там жити.

ЛОГОПЕД  (Слайд32)

 Тепер сідаймо тихше, тихше -Притихнем в нірках наче миші.Ходив ведмідь по лісу,Топтався і гарчав.Хотів він дуже медуА де шукать – не знав.Побачив теремок і прогарчав: Д: – хто в теремі живе? Пустіть мене до себе.Л: Впущу, якщо діти  складуть розповідь про ведмедика.

Гра «Склади розповідь за  схемою»  (Слайд33)

Діти викладають розповідь  за опорною схемою.Ведмідь дика тварина.Ведмідь живе в барлозі.У ведмедя дитинчата – ведмежата.Ведмідь харчується ягодами, медом і любить ловити рибу.

Увійшов ведмідь в теремок і став там жити. (Слайд34)

ЛОГОПЕД Підсумок заняттяМолодці! Давайте  пригадаємо героями, якої казки ми були. Діти, а кому найбільше сьогодні вам сподобалося допомагати?

-А тепер давайте на згадку про них, ми намалюємо картинки із зображенням цих героїв. (Діти малюють по крапках тварин і розфарбовують за допомогою ниток) (Слайд35)

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *