Психолого-педагогічний  проект  "Ательє". Ознайомлення  старших  дошкільнят  зі світом професій

Проект навчально-виховної роботи з дітьми старшої групи «Синоптик.UA» Залишити коментар

Шемчик Олена Юріївна
Вихователь
м. Біла Церква, ДНЗ № 22 “Ластівка”

Для кого призначений:Для вихователів.
Спрямованість змісту: Сталий розвиток

Проект навчально-виховної роботи з дітьми старшої групи «Синоптик.UA»

Тривалість проекту: 10 днів. Мета проекту:

Освітня:

формувати у дітей елементарні уявлення про явища неживої природи і їх
значення у житті людини.

ознайомити зі способами отримання інформації.

формувати емоційно-пізнавальну активність дітей.

вчити складати план своєї діяльності для досягнення якісного кінцевого

результату.

ознайомити з прикметами, прислів’ями, приказками про погоду та явища
природи.

Розвивальна:

розвивати вміння дітей спостерігати за явищами неживої природи, робити
зіставлення та висновки зі спостережень, проводити аналіз;

сприяти усвідомленню єдності живої та неживої природи;

розвивати самостійність та ініціативу;

розвивати творчі здібності.

розвивати вміння реалізувати власні задуми в практичній діяльності;

розвивати комунікативно-мовленнєву компетентність.

Соціалізуюча:

спонукати дітей відзначати не тільки свої осягнення, а й досягнення інших;

розвивати інтерес до виконання спільного завдання;

формувати потребу прийти на допомогу одне одному;

розвивати самооцінку;

застосовувати особливий досвід в роботі над проектом;

створювати умови для реалізації пізнавальної і соціальної активності дітей;
Виховна:

виховувати ціннісне ставлення до природи;

виховувати екологічну свідомість та екологічно доцільну поведінку;

виховувати почуття любові до рідного краю;

виховувати інтерес до професії метеоролога.
Характеристика проекту:

за домінуючою діяльністю: дослідницько — інформаційний;

за тривалістю: середньої тривалості.

за кількістю учасників: колективний;

за характером контактів: у межах групи.

База реалізації: Білоцерківський дошкільний навчальний заклад № 22

«Ластівка», старша група «Віночок».

Учасники та співучасники проекту: діти, батьки, вихователі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Психолого – педагогічне проектування діяльності дітей старшої групи за темою «Синоптик UA» Тривалість циклу -10 днів.

Мотиваційний. 1 день

Проектне заняття (дитина і навколишній світ, рідна природа)  

Тема: Що таке погода? Як вона впливає на життя людей і всього живого? Мета: ознайомити з різними погодними явищами, а сама: температура повітря  холодно,тепло, жарко), опади( дощ, сніг,град), вітер (сильний, поривчастий, слабкий), хмарність (ясно – небо чисте; похмура – небо затягнуте хмарами, сонця не видно, перемінна хмарність – на небі багато хмар, вони часто закривають сонце). Дати дітям про значення слова «погода». Зміна температури, хмарність, дощ, сніг, вітер – це основні явища природи, але є і інші( гроза, град, заметілі, буревії). Познайомити дітей з термометром, для чого використовують. Розвивати пізнавальну активність, заохочувати ініціативу, зацікавити цією темою, розвивати вміння спостерігати за природою, робити зіставлення та висновки і спостереження, проводити аналогії, розширити знання про стихійні лиха та їх вплив на життя на землі. Спонукати дітей до створення щоденника спостереження за погодою та познайомити з позначкам. Виховувати повагу до різних поглядів і думок, уміння вислуховувати свого товариша.

Матеріал: демонстраційний, різні погодні явища, термометр, позначки погоди.

Методи і прийоми: проблемна ситуація, розглядання різних погодних явищ, бесіда.

Бесіда на тему: Де прогнозують погоду.

Мета: ознайомити дітей з метеостанцією, формувати уявлення про різноманітність приладів які використовують, для визначення погодних явищ.

Проблемна ситуація № 1. Вранці збирається Сергійко до дитячого садка і запитує маму і татка:

  • Яка сходні погода?
  • Сьогодні тепло,- відповідає йому мама, – яскраво світить сонечко.
  • А буває і по-іншому.
  • Сьогодні холодно,- відповідає мама і татко,- небо закрите темними
    хмарами, іде дощ і дме сильний вітер.
  • Інколи батьки говорять:
  • Сьогодні хороша погода. Або
  • Сьогодні погана погода.

Як ти думаєш, навіщо Сергійку потрібно знати, яка сьогодні погода? А як ти збираєшся до дитячого  садка і дізнаєшся про погоду.

 

Проблемна ситуація № 2.

Вибрати варіанти «Щоденника спостереження за погодою»

фіксувати у щоденнику спостережень за допомогою розроблених карток

щоденник спостережень за погодою(позначають самі)

вибрали щоденник за допомогою розроблених карток.
Пропозиції дітей:

вести щоденник спостереження за погодою.

народні прикмети за зміною погоди.

як треба поводитись під час стихійних лих.

як визначити погоду за допомогою приладів(виготовити їх)
Проблемна ситуація № 3.

Як же нам не забути, про що ми хочемо дізнатися, і що робити?
Пропозиція дітей, щодо варіантів «Дерево цілей» :

на промінчиках сонечка завдання:

сніжинки із завданнями ;

хмаринка закрила сонечко;
Обрали варіант із хмаринкою.
Заняття Музичне.
Спостереження.
За станом погоди.

Вчити самостійно визначати зміни в стані неживої природи, розвивати

спостережливість, зв’язне мовлення, виховувати інтерес до явищ неживої

природи, бережливе ставлення до неї.

Ігрова діяльність.

Дидактичні ігри: «Назви природне явище» – закріпити у дітей знання про

природні явища.

«Розмальовка» – розфарбувати все, що належить до неживої природи.

«Виправ помилку людини». Закріпити знання екологічно доцільної поведінки.

Рухливі ігри. Які ігри ви знаєте про: сонечко, дощик, вітер?

Режисерська гра «Ми – юні дослідники». Створити ігрову ситуацію.

Індивідуальна робота.

З малоактивними дітьми продовжити діагностику знань.

Заняття художня праця.

Тема: Виготовити «Дерево цілей»

Мета: разом з дітьми виготовити «Дерево цілей», дібрати для нього

необхідний матеріал; вдосконалювати навички роботи з ножицями, папером, застосовуючи одержані знання та вміння; розвивати дрібну моторику рук; виховувати вміння доводити розпочату справу до кінця.

Матеріал: кольоровий папір, клей ,пензлики, тарілочки, серветки.

Робота з батьками: запропонувати батькам поспілкуватися з дітьми, дізнатися в них, що нового відбулося в групі сьогодні, підшукати разом з дітьми цікаві легенди про неживу природу та ілюстрації із зображенням метеорологічної станції.

 

 

 

Інформаційний. 2 день

Проектне заняття (рідна природа, малювання, конструювання, художня

література, мовленнєве спілкування)

Тема: «Сонце, сонечко»

Мета: формувати у дітей уявлення про сонце, що освітлює Землю, уміння

визначати значення сонця для життя на землі. Розширити знання дітей про

спосіб використання сили Сонця – створення сонячних батарей. Вчити

використовувати раніше засвоєні почуття, враження, думки, логічно,

послідовно; спонукати дітей до виготовлення сонечка за допомогою

матеріалу, викладати його на площині, закріпити навички малювання

долоньками, тампоном. Познайомити дітей з оповідання В. О.

Сухомлинського «Сонечко і сонце», вміння слухати і розуміти художній твір.

Розвивати увагу, допитливість, уяву, фантазію, виховувати акуратність.

Матеріал: ілюстрації із зображенням сонця, шапочки для драматизації,

іграшка сонечко, гарбузове насіння, макарони, фарби, дощечки, пластилін

оповідання В. О. Сухомлинського «Сонечко і сонце», пристрій «Сонячна

система».

Методи і прийоми: загадки, заклички, вірші, дослід, психологічна гімнастика,

дидактичні ігри «назви лагідно», гра драматизація за твором

В.О.Сухомлинського.

Заняття з фізкультури.

Спостереження за сонцем.

Ознайомити з правилами безпечного перебування на сонці, як поводитись у

спекотну погоду, навіщо влітку накривають голову панамою?

Бесіда. «Подорож сонця по небу» (збільшення тривалості дня за особистими

спостереженням, як реагують рослини на світло)

Пошуково дослідницька діяльність .

«Потреба рослин у світлі» – пояснити що для росту і життя необхідне світло.

При малій освітленості рослини витягуються в бук світла, листя і стебло

бліднішають, провести досвід з кімнатними рослинами.

«Чи стоїть сонце на місті?» замалювати рух сонця, чи дотягнуться рослини до

сонячного світла? Затемнити рослини аркушем паперу, простежити, в якому

напрямку будуть рости рослини, порівняно з незатемненими.

Ігрова діяльність.

Вивчити нову фіз. хвилинку «Ясне сонце».

Дидактичні ігри  «Продовж думку», «Чи можливі одночасні такі явища природи…», « На що

схожу сонечко», «Добре сонечко і небезпечне».

Рухливі ігри.

«Сонечко і діти», «Сонечко і дощик», «Слухай сигнал».

Хороводна гра. «Вийди-вийди сонечко», – закріпити слова до гри, розвивати

вміння дотримуватись правил гри.

Психологічний етюд. «Я- сонечко».

Режисерська гра. «Ми – юні синоптики» – виявити вміння самостійно

імпровізувати, розгортати ігровий сюжет.

Театралізована діяльність. Драматизація казки «Я у сонечка в гостях»

Індивідуальна робота. Вивчити закличку «Вийди, вийди сонечко» закріпити

навички малювання долоньками.

Бесіда на тему: «Земля – наш дім»

Мета: дати можливість дітям висловитьсь про рідну домівку, місто, країну,

планету. Пояснити що за допомогою Сонця є квітучою, світлою; розгляд книг,

альбомів про нашу землю.

Домашнє завдання: запропонувати батькам підібрати цікаві легенди про

сонце.

Інформаційний 3 день.

Проектне заняття (природа, мовленнєве спілкування)

Тема: «Небо,хмари та дощ»

Мета: дати дітям знання про те, як і з чого утворюється хмари, доводячи це

дослідницьким шляхом(вода випаровується з поверхні водойм,

перетворюючись на легку парі і підіймаючись в гору, та охолоджуючись,

згущається і утворюються хмари, формувати уявлення дітей проте, що хмари

бувають різні( шаруваті, перисті, купчасті), з появою хмар можна визначити

погоду; закріплювати знання дітей про призначення води життя усіх живих

об’єктів на Землі; вчити дітей дослідницьким шляхом визначати властивості

води : вода тече, прозора, без смаку та кольору, набуває будь – якої

форми(залежно від форми посуду) може бути в різних станах: тверда,рідка,

газоподібна, та визначати стан води (чиста, брудна, мертва,жива)

стимулювати інтерес і допитливість у пізнанні природи, виховувати

спостережливість.

Матеріал: картинки із зображенням різних хмар, чайник із гарячою водою;

люстерко, склянка, ілюстрації до казки, склянка води, сіль, цукор,

камінці,пісок, чайні ложки,лід, земля,крейда,прислів’я та казки, В. О.

Сухомлинський «Як бджілку застав дощ у квітці», «Як метелик укрився від

дощу».

Методи і прийоми: прислів’я та прикмети, казка про хмаринку, досліди,

загадки, вірші, дидактична гра «Визнач небо за кольором», заклички.

Спостереження за станом неба. Розповісти про перші ознаки майбутньої

негоди та правила поведінки під час зливи, грози.

Спостереження за дощем – сформувати у дітей поняття про дощ, як один із

видів опадів, ознайомити з його особливостями залежно від пори року.

Проблемна ситуація: «Чому іде дощ?»

Пошуково – дослідницька діяльність.

Дослід № 1.

Нагріваємо воду в посудині і спостерігаємо разом з дітьми за процесом

кипіння. Спостерігати що утворилось на люстеркові.

Дослід № 2.

«Найбільша краплинка холодна»

Візьміть три маленькі пробірки і накапайте в кожну про 20 крапель

відповідно холодної, теплої та гарячої води однією і тією ж піпеткою.

Порівняйте одержані об’єми води. Якщо однакові кількість крапель

 

дозволила одержати різні об’єми води, то це означає, що гарячі, теплі і

холодні краплі різних розмірів. Яка крапля найбільша, яка найменша?

Частинки рідини однакові й нерозрізнені одна від одної. Але існує спосіб

позначити поверхневий шар води.

Дитячий туризм до річки.

Мета: узагальнити знання дітей про бережливе ставлення до водойми, про

культуру поведінки біля води.

Бесіда на тему «Що таке дощомір?»

Мета: ознайомити дітей з приладом який використовується для вимірювання

кількості опадів( дощомір), фіксувати результати в щоденнику спостережень.

Ігрова діяльність

Вивчити нову фізхвилинку «Хмара сонечко закрила».

Дидактичні ігри: «Чого не можна робити?», «Доповни речення», «На небі –

на землі», «Що, де, коли?».

Настільно друковані ігри: «Подорож краплинки».

Рухливі ігри: « Чия команда швидше збереться?», «Упіймай краплинку»,

«Перестрибни через калюжу».

Режисерська гра: « Ми – юні дослідники» – наявність в ігрових діях нових

сюжетних ігор і ролей пов’язаних за тематичним циклом.

Самостійна художня діяльність. Малювання «Добрий дощик»

Трудова діяльність. Прибирання ігрового майданчика( занести в групу

дощомір).

Індивідуальна робота. Закріпити назви хмар.

Робота з батьками.

Навчати батьків грати в ті ігри, які діти грали впродовж дня

 

Інформаційний 4 день.

Проектне заняття ( природа, математика, художня література, мовленнєве

спілкування,аплікація)

Тема: Зимові опади.

Мета: Ознайомити дітей з явищами природи( снігопад, хуртовина, метелиця,

завірюха, іній, тощо.)

Розширювати знання дітей про сезонні зміни в природі;формувати уявлення

про сніг як різновид опадів, ознайомити з його властивостями.

Вдосконалювати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між

явищами неживої природи. За допомогою дослідів показати дітям, що сніг

зберігає тепло і тому багаторічні рослини не вимерзають під снігом.

Сформувати уявлення про те, що сніг узимку утворюється з випарованої

води. За допомогою спостережень показати форми

сніжинок(шестипелюсткова, шестикутні,пластинчасті). Дрібненькі льодинки у

високому небі замерзла водяна пара. Вона є скрізь. У вітряну погоду краї

сніжинок ламаються у утворюється сніговий порох. А коли мороз слабкий,

сніжинки збиваються у цілі білі кульки, які ми називаємо крупою, а у морозну

погоду за допомогою досліду послухати як рипить сніг, пояснити дітям, що

під вагою людини ламаються сніжинки. Вчити дітей рахувати сніжинки в

межах 10, співвідносити числівник з іменником, знаходити геометричні

фігури на сніжинках. Пояснити, що зміни в природі впливають на життя

людей, ми інакше вдягаємося; у зимовий період люди не працюють у саду,

на городі; змінюється характер відпочинку людей. Зима приносить нові свята,

нові розваги, нові ігри. Ознайомити із творами В. О. Сухомлинського «Як

хлопчик хотів приголубити синичку», Н. Павлова «Чому рипить сніжок»,

С. Могилевською «Чому сніг рипить», В. О. Сухомлинського «Кмітливий скляр»

Розвивати мислення, пам’ять, спостережливість. Виховувати бережливе

ставлення до природи, любов до землі.

Матеріал: цифри від 1 до 10, геометричні фігури, чайник з гарячою водою,

миска з водою, кубики льоду, фото сніжинок, оповідання В. О. Сухомлинського «Як хлопчик хотів приголубити сніжинку», Н. Павлова «Чому рипить сніжок», В. О. Сухомлинського «Кмітливий скляр»

Методи і прийоми : ігрова ситуація, розповідь вихователем, розповіді дітей,

загадки, розгляд сніжинок, аналіз, показ, пояснення.

Заняття музичне.

Спостереження за снігом, формувати у дітей уявлення про сніг як стан води,

 

розвивати аналітичні уміння, встановлювати причинно – наслідкові зв’язки між явищами неживої природи. Фіксувати результати в щоденнику спостережень.

Пошуково – дослідницька  діяльність.

Дослід № 1. Як виникає іній? – Винести чайник із гарячою водою і поставити його під гілкою дерева (краще ялини), чи куща. Відкриваємо кришку

пропонуємо по спостерігати, як гілки почнуть обростати інеєм.

Дослід № 2. Сніг – вчити дітей розпізнавати і називати ознаки снігу( білий,

холодний, пухкий, розсипчастий). Підчас перенесення в приміщення сніг перетворюється на воду, а вода надворі – в лід. Розвивати здатність

встановлювати причино – наслідкові зв’язки, виховувати спостережливість.

Бесіда на тему «Як виміряти глибину снігового покрову?» ознайомити з

приладом який використовують.

ігрова діяльність.

Дидактичні ігри: «Брати – місяці», «Продовж думку», «Який час року в лісі»

Настільно друковані ігри : « Склади сніжинку»

Психологічний етюд: «Я – сніжинка».

Рухливі ігри: «Хто далі кине», «Баба віхола», «Мороз і сонце».

Сюжетно рольова гра: «Ми – юні дослідники» – створити ігрову ситуацію,

закріпити знання одержані на занятті.

Трудова діяльність. Допомогти підкинути сніг на клумби та під дерева і кущі. Виховувати у дітей бережливе ставлення до природи.

Художня праця.

Тема: «Сніжинка» з солоного тіста.

Мета: вчити дітей ліпити сніжинку із солоного тіста та закріпити прийоми

ліплення.

Індивідуальна робота з дітьми які були відсутні на попередніх етапах.

Робота за батьками.

Запропонувати батькам виготовити зимовий альбом «Зимові розваги».

 

                 

 Інформаційний 5 день.

 Проектне заняття (природа, художня література, малювання, мовленнєве

  спілкування)

  Тема: Вітер або як рухається повітря.

 Мета: дати дітям уявлення про вітер, як про явище неживої природи, уточнити знання про те, що вітер це рух повітря, яке переміщується з різною

швидкістю і силою; ознайомити з приладами що допомагають, визначати

напрямок вітру; формувати елементи наукового пізнання світу за допомогою

нескладних дослідів з повітрям, переконати дітей у тому, що повітря є скрізь

у воді,землі, продуктах,організмі людини. Воно прозоре, невидиме,

рухається у всіх напрямках. Узагальнити знання дітей про необхідність

повітря для всього живого, про чинники, що забруднюють повітря і про те,

що його очищають сніг, дощ,зелені насадження. Наголосити на тому, що

людина повинна дбати про чистоту повітря. Розширити знання дітей про

явище природи – вітер, про використання силу вітру людино. Вчити дітей за

допомогою повітря яке є в організмі роздувати пляму. Ознайомити із твором

В. О. Сухомлинського «Ласкавий вітер і холодний вітрюган»,В. Гарафенко

«Чому вітер холодний». Розвивати психічні процеси, мовлення,

спостережливість, мислення, увагу, уяву, пам’ять. Виховувати бажання

досліджувати і берегти природні багатства землі.

Матеріал: склянки з водою, соломинки, фарби, аркуш паперу, грудочки

землі, цукор рафінад, надувні кульки, ваги, свічка,вентилятор, гумова

іграшка, сірники, ребуси.

Методи і прийоми: сюрпризний момент(лист від вітру), показ ілюстрацій,

ребуси, читання В. 0. Сухомлинського «Ласкавий вітерець і холодний вітер».

дидактична гра «Очищає,забруднює», В. Гарафенко «Чому вітер холодний».

Заняття з фізкультури.

Спостереження за вітром.

Мета: поглибити знання дітей про його властивості; розвивати

спостережливість, уміння аналізувати та встановлювати взаємозв’язки між

живою та неживою природою. Акцентувати увагу дітей на здатність вітру

змінювати силу та напрям. Фіксувати результати в щоденнику.

Пошуково – дослідницька діяльність.

Дослід № 1.

Вітер – дати уявлення про вітер як рух повітря.

Дослід № 2.

Потреби повітря для життя всього живого.

Дослід № 3.

Повітря є скрізь.

Мета: експериментальним шляхом довести, що повітря має вагу. Закріпити

знання дітей про те, що повітря є скрізь навколо нас, його містять всі оточуючі

порожнисті предмети, такі матеріали, як пісок, земля,глина, вода тощо.

Уточнити уявлення дітей про те,що повітря – складова життя людини.

Розвивати уважність, допитливість.

Бесіда на тему: чим вимірюють швидкість вітру? Ознайомлення з

флюгером.

Ігрова діяльність:

Дидактичні ігри: «Що пахне», «Чому так буває», «Ми всі потрібні одне

одному», «Добре-погано».

Рухливі ігри: «Веселий вітрячок», «Хто швидше займе хмаринку», «Знайди

пару».

Психологічний етюд: «Я- вітер»

Режисерська гра: «Ми – юні синоптики».

Вивчити нову фізхвилинку «Навкруги вітер гуляє».

Індивідуальна робота:

З малоактивними дітьми – за діагностикою знань.

Домашнє завдання:

Запропонувати батькам разом виготовити вітрячки, та різні султанчики.

 

Інформаційний 6 день.

Проектне заняття (природа, навколишній світ)  

Тема: Про погоду вам природа розповість. Прилади помічники.

Мета: ознайомити з народними прикметами за якими можна передбачати погоду, за тваринами і рослинами «барометрами». Спостерігати за сонцем,хмарами, дощем, снігом, туманом,росою, вітром,кольором води, за поведінкою комах – люди могли дізнатися якою буде погода? Який буде врожай? Який буде настій? Закріпити знання про прилади помічників які допомагають в нашому сучасному світі. Ознайомити з новими приладами(барометр, сонячний годинник). Вчити дітей фіксувати свої спостереження в щоденнику спостережень. Розвивати вміння дітей спостерігати за природою. Робити зіставлення та висновки зі спостережень. Робити аналогії. Виховувати любов до природи.

Матеріал: щоденник спостережень, народні прикмети.

Методи і прийоми: ігрова ситуація «Ми – юні дослідники», розгляд ілюстрацій, малюнків,картин,народні прикмети, спостереження,приказки про погоду та явища природи.

Заняття з музичного.

Спостереження за станом неживої природи, складання прогнозу погоди за народними прикметами.

Пошукова дослідницька діяльність.

Виготовити саморобного барометра із соснової шишки. Спостереження за лусочками соснової шишки у дощ, вони щільно притискаються одна до одної, а в суху погоду навпаки розкриваються, результати фіксувати в щоденнику спостережень.

Ігрова діяльність:

Гра- медитація «Холодно – спекотно»,

Дидактичні ігри: «Красуня земля», «Сонячні годинники».

Рухливі ігри: «Діти в лісі заблукали», «Хто далі кине», «Чия команда швидше прийде»

Режисерська гра: «Ми-юні дослідники». – Розгорнути сюжет, залучити до гри якнайбільше дітей.

Трудова діяльність: допомогти дорослим висаджувати рослини та дерева для подальшого спостереження.

Індивідуальна робота: вивчити нову закличку про сонечко та дощ.

Домашнє завдання: разом з батьками виготовити альбом народних прикмет.

 

 

Репродуктивний 7 день.

Проектне заняття (ознайомити з навколишнім, мовленнєве спілкування, художня література)

Тема:Метеорологи. Вартові погоди.

Мета: ознайомити з професією метеоролога (технік-спостерігач,

агрометеоролог, аеролог, синоптик, гідролог, радіометеоролог) та різними

напрямками діяльності метеоролога. Ознайомити з метеостанцією з

різноманітними приладами які використовують для вивчення погодних явищ

на Землі. В космосі працюють метеорологічні супутники (метеосупутники).

В морі встановлюють мете обуй,на яких є прибори для спостереження за

погодою. Ознайомити з тим, що метеорологам допомагають навіть

метеорологічні літаки і кораблі на яких є спеціальні прибори. Всю

інформацію учені обробляють за допомогою комп’ютера і дають певну

інформацію про погоду. Розвивати пам’ять, увагу, мислення про погоду.

Виховувати повагу до цієї професії.

Матеріал: ілюстрації, відеоматеріал, В. О. Сухомлинський «Не боюсь ні

блискавки, ні грому».

Методи і прийоми: розповідь, бесіда, щоденні спостереження на

метеомайданчику.

Заняття з музики.

Спостереження за погодою. Свої спостереження фіксувати в щоденнику.

Ігрова діяльність.       

Рухливі ігри: «Вільне місце», « Третій зайвий», «Зроби фігуру».

Режисерська гра: «Ми – юні дослідники». Допомогти дітям організувати

предметно – ігрове середовище – лабораторію. Використовувати сюжет гри,

виховувати позитивні якості.

Трудова діяльність.

Підготовка до створення панно- колажу; вирізування деталей. Підтримувати

порядок у групі.

Індивідуальна робота. Закріпити назви не живої природи.

Домашнє завдання: придумати розповідь «Якби я був метеорологом».

 

 

Узагальнюючий 8 день.

Проектне заняття ( дитина і навколишній світ, природа, малювання)

Тема: стихії природи.

Мета: дати дітям знання про те, що природа може бути надзвичайно

прекрасною, і в тій же мірі жахливою. Пояснити дітям що під час сильної

спеки бути – пожежі, під час дощу – повені, під час снігу – сильні заметілі, під

час вітру – сильні буревії. Розповісти, що люди навчилися пристосовуватися до

цих стихійних лих і як вони захищаються від них: створюють благодійні

організації «Червоний хрест», «Лікарі без кордонів» і передають

пожертвування від тої чи іншої катаклізми. Закріпити правила поведінки в

надзвичайних ситуаціях, вчити приймати правильне рішення, як діяти в

екстремальних ситуаціях, логічно його обґрунтувати. Виховувати бажання

пізнавати явище, вміння берегти своє здоров’я, прагнення до

взаємодопомоги.

Матеріал: ілюстрації.

Методи і прийоми: розповідь, бесіда, розгляд ілюстрацій.

Заняття з фізкультури.

Спостереження за грозою.

Дати дітям знання про грозу як явище неживої природи, про її наслідки.

Розповісти що після грози повітря стає свіжим. Зачитати вірш М.

Вінграновського «Була гроза». Якщо підчас грози випадає град, розглянути

градинки. С формувати у дітей поняття про град, як різновид опадів;

розвивати аналітичні навички, уміння встановлювати причино-наслідкові

зв’язки, розвивати спостережливість, виховувати інтерес до явищ неживої

природи.

Пошуково дослідницька діяльність: «Град».

Закріпити уявлення дітей про те,що всі опади – це результати випаровування

води. Дати дітям уявлення про град, як різновид опадів. Він утворюється з

води і заледенів, падаючи на землю. Град завжди супроводжується грозою.

Показати шкоду яку приносять рослинам град, провести дослід на швидкість

танення граду.

Ігрова діяльність.

Дидактичні ігри «Хто швидше збере градинки», «Склади стихійне лихо», «Що

зайве».

Ігри на розвиток сенсорики: «Обведи за контуром», «З’єднай за контуром».

Рухливі ігри: «Спіймай блискавку», «Знайди і промовчи», «Хто швидше»

Режисерська гра: «Ми – юні дослідники». Розгорнути сюжет, залучити до гри

якнайбільше дітей.

Індивідуальна робота: з малоактивними дітьми з метою кінцевої

діагностики.

Домашнє завдання: запропонувати батькам придумати казку про стихії

природи.

 

Творчий 9 день.

Заняття: (Аплікація, малювання, конструювання, ліплення )

Тема: Сонце,сніг,дощ,вода (колаж)

Мета: виховувати у дітей прийти на допомогу іншим; розвивати навички

колективного виконання роботи в нетрадиційній техніці, викликати бажання

створювати панно; розвивати вміння композиційно правильно розміщувати

зображення на папері, творчо підходити до розв’язання проблем, що

виникають під час роботи.

Матеріал: кольоровий папір, фарби, дощечкачка, пензлики, клей, серветки.

Спостереження: у ранкові години для розвитку творчої уяви спостерігати за

погодою. Які відчуття викликає побачене? Провести хвилинку милування.

Навести прикмети які стосуються зміни погоди.

Ігрова діяльність: придумати цікаві ігри пов’язані з погодою.

Розвага: Спортивне свято для старших дошкільнят та батьків «Як дружать

сили природи».

 

Рефлекційно оцінювальний 10 день.

Тема: «Погода на нашій Землі» (подорож у минуле)

Заняття:

Мета: виховувати у дітей уміння регулювати свою поведінку у колективі,

стримувати імпульсивні бажання, коли вони суперечать інтересам інших;

розвивати вміння дітей оцінювати самих себе; продовжити формувати

навички діалогічного мовлення узгоджувати іменники з прикметниками і

дієсловами за родом,числом,відмінком.

Матеріал: роботи з дітьми з образотворчої діяльності, художня праця

«Дерево цілей», нагороди.

методи і прийоми: подорож у минуле, підчас якої пригадати:

Які ставили завдання?

З чого все почалось?

Що було заплановано?

яке придумали «Дерево цілей»?

Спостереження: пригадати за якими явищами спостерігали? Що нового

 

дізналися? Які провели досліди? Що цікавого дізналися? Які висновки ви

зробили? За чим ще ви б хотіли поспостерігати?

                Ігрова діяльність: пригадати, в які ігри гралися. Які ігри сподобались? Які ігри

придумали самі? Запропонувати ігри на вибір.

              Трудова діяльність: виготовити медалі і нагородити найдопитливіших дітей.

               Індивідуальна робота: закріпити теми з тими дітьми, що не відвідували

дитячий садок.

                 Художня праця:

                 Тема: «Скриня вдячності»

               Мета: виховувати у дітей бажання висловлювати свою вдячність за

допомогою організації спільного проекту.

                 Робота з батьками: висловити подяку тим батькам, які допомагали

виконувати вправи проекту.

 

№з/гПрізвище та ім`я дитиниДидактична гра «Назви природнє явище»Дидактична гра «Чи можливі одночасно такі природні явища?»Дидактична гра «Договори речення»Дидактична гра «Продовж думку»Дидактична  гра «ми всі потрібні один одному»Дидактична гра «Збери рюкзак»Вміння правильно ставити питання  і відповідати повними реченнямиДіагностика навичок самообслуговування
 

 

ПКПКПКПКПКПКПКПК

Діагностика знань дітей

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *