Психолого-педагогічний проект “Ательє”. Ознайомлення старших дошкільнят зі світом професій Залишити коментар

Сертифікат № DS009

Відомості про автора:

Дашутіна Олена Володимирівна
Вихователь
м. Тростянець, Сумської обл. ЗДО “Казка”

Для кого призначений: Педагогам, дітям 6-го р. ж.
Спрямованість змісту: Ознайомлення з соціумом

Психолого-педагогічний  проект  “Ательє”

    Ознайомлення  старших  дошкільнят  зі світом професій.

Тривалість проекту:  6  днів

Учасники проекту: діти старшого дошкільного віку, батьки, вихователі,

працівники ательє

Основні завдання:

  • Систематизувати та поглибити знання дітей про професії працівників ательє (приймальник замовлень, модельєр, дизайнер одягу, закрійник, кравець або

майстер із пошиття одягу, швачка).

  • Розкрити конкретний зміст трудових дій працівників, показати колективний характер їхньої праці, її соціальну спрямованість, значення для людей.
  • Виховувати шанобливе ставлення до праці людей усіх професій.
  • Навчати бережливо та раціонально користуватися результатами праці дорослих, підтримувати власні речі в порядку.
  • Спонукати дітей працювати разом, домовлятися про спільні дії, хід їх виконання, виховувати почуття колективізму та відповідальності.

Характеристика проекту:

  • За тривалістю: середня тривалість (6днів)
  • За характером контактів: у межах та поза межами групи
  • За кількістю: колективний.

                                  День  перший  

                            Мотиваційний етап

Мета. Викликати у дітей інтерес до професій, пов’язаних із виготовленням одягу;

заохотити до участі  у проекті. Формувати вміння відповідати на запитання.

Розвивати спостережливість, увагу,вміння ділитися враженнями. Виховувати

у дітей  бережне ставлення до одягу, бажання носити його із задоволенням.

 

                         Шляхи  практичної  реалізації

 

  • Проблемна ситуація “Звідки до нас приходить одяг?”

 

  Орієнтовні запитання до дітей:

– Що ви робите вранці, коли прокидаєтеся?

– Що було б , якби ви не знайшли свого одягу?

– Звідки батьки взяли ваш одяг?

– Як він потрапив до магазину?

– Чи однаковий у вас одяг?

– Чим різниться одяг кожного з вас?

– Що спільного у вашому одязі?

 

  • Розглядання картин із серії  “Одяг”

 

Мета. Ознайомити дітей з назвами та призначенням одягу відповідно до пори року.

 

  • Ігровий момент “Лялька – модель”

 

Моделювання ігрової ситуації. До групи прийшла лялька – красуня, якій хочеться мати вбрання не таке. яке продається в магазині, а особливе, якого немає ні в кого. Просить дітей порадити де їй взяти такий одяг.

 

       Можливі  міркування  дітей:

– Самій пошити собі сукню.

– Прочитати в книзі, як пошити одяг.

– Замовити по інтернету.

– Запитати  у знайомих, хто може пошити одяг на замовлення.

 

  • Фізкультхвилинка : рухлива гра  “Голка і нитка”.

 

  • Створення “Дерева  цілей”

      Пропоную дітям подумати і визначити , про що вони хочуть дізнатися, щоб допомогти ляльці пошити особливий одяг.

 

Про що хочуть дізнатися діти:

– Де шиють одяг на замовлення?

– Хто може придумати і пошити одяг для ляльки?

– Які основні етапи пошиття одягу?

– З якого матеріалу краще пошити одяг ляльці?

– Які інструменти і матеріали використовують для пошиття одягу?

– Прочитати оповідання, вірші, загадки про одяг.

– Навчитися виготовляти аксесуари до одягу, оздоблювати одяг різними способами      (малювати, аплікувати).

 

  • Пропозиції дітей щодо вигляду “Дерева цілей”

 

– Сукня з кишенями, в яких знаходяться завдання.

– Кошик з клубочками ниток,на яких знаходяться завдання.

– Книжка, на сторінках якої записані завдання.

 

Дерево цілей” вибране дітьми серед запропонованих – “Сукня з кишенями для завдань”.

 

 

  • Художня праця: виготовлення “Дерева цілей”, запис завдань визначених дітьми.

 

 

  • Робота з батьками

 

– Повідомлення батьків про початок проекту.

– Консультація  “Обираємо зручний одяг для своєї дитини”.

– Домашнє завдання: виготовити разом з дітьми малюнок – ескіз  “Вбрання для

ляльки”.

                                   День  другий

                           Інформаційний  етап

 

Мета. Збагатити  уявлення  дітей  про  процес виготовлення одягу; акцентувати увагу

на спеціальному технічному обладнанні ( швейна машина ); та специфічних

трудових уміннях, якими мають володіти майстри  з пошиття одягу.

Формувати уявлення дітей про професію швачки, закрійника модельєра

Розвивати пам’ять , мислення, мову. Виховувати почуття поваги до людей

           праці.

                                 Шляхи практичної реалізації

 

  • Оформлення виставки  “Маленькі  модники  і  модниці”. ( З фотографій принесених з дому).

 

  • Дидактична гра “Хто для нас виготовляє одяг?”(професії людей пов’язані з виготовленням одягу).

 

  • Екскурсія до ательє по пошиву та ремонту одягу.

 

Мета. Ознайомити дітей з швейним обладнанням ательє та обов’язками працівників згідно з їхніми професіями. Розвивати  зорову пам’ять, мислення, мову. Виховувати дбайливе ставлення до власного одягу та повагу до праці працівників ательє. Повторити правила поведінки в громадських місцях.

 

  • Розучування вірша Т. Лисенко “Швачка”.

 

Орієнтовні запитання до дітей:

– Про кого йде мова у вірші?

– Якими вміннями володіє справжня швачка?

– Яка користь людям від її праці?

– Чи хотів би хтось із вас навчитися шити?

 

  • Читання казки Г. К. Андерсена “Нове вбрання короля”.

 

  • Сюжетно – рольова гра “Ательє”.  Мета. Формувати трудові уміння, розвивати творчу уяву дітей. Формувати уявлення про те, що таке ательє і для чого воно потрібне; про працю дорослих, їхній колективний характер в ательє; взаємодію модельєрів, закрійників, швачок ставлення дорослих до своєї справи. Виховувати повагу до праці дорослих, бажання наслідувати їх, акуратно носити одяг.

 

  • Робота з батьками.

 – Консультація  “Одяг ваших дітей та сучасна мода”.

–  Домашнє  завдання: намалювати  разом з дітьми схему послідовності

виготовлення одягу, підписати назви частин одягу.

 

День  третій

Репродуктивний етап

 

Мета. Вправляти у виконанні найпростіших трудових дій, що входять до

обов’язків працівників ательє (операції з обробки тканини, прикрашання

одягу); ознайомити дітей з видами тканин: шовкова , лляна,

шерстяна,хутряна, бавовняна. Вчити розрізняти її за допомогою різних

аналізаторів. Розвивати мислення, пам’ять, зв’язне мовлення. Виховувати

бажання самостійно прикрашати одяг.

 

                        Шляхи практичної реалізації

 

  • Розглядання схем  та слухання розповідей дітей про послідовність виготовлення чоловічого та жіночого одягу  (на основі домашньої заготовки).

 

  • Розповідь вихователя про роботу модельєра, дизайнера з пошиття одягу, ознайомлення з видами тканин.

 

  • Дидактичні ігри: “Добери тканину” (для буденного та святкового одягу), “Прикрась одяг”  (використання дрібних аксесуарів для оздоблення одягу).

 

  • Образотворча діяльність. Аплікація.

       Тема. Виготовлення аксесуарів (комірців,бантиків, кишеньок) та прикрашання

ними готового одягу.

       Мета. Продовжувати вчити дітей вирізувати  з паперу предмети округлої та

прямокутної форми; добирати дрібні елементи за кольором і формою.

Закріплювати основні прийоми акуратного наклеювання. Розвивати

естетичний смак, дрібні м’язи кистей рук. Виховувати старанність,

акуратність і самостійність у роботі.

Матеріал: кольоровий папір з різною фактурою, ножиці, клей, серветки,

дощечки.

 

  • Розучування та обговорення приказок про одяг та шиття:

 

           – Куди голка, туди й нитка.

– Сім раз відмірь, один раз відріж.

– Тонка нитка швидко рветься.

– Без голки кожуха не пошиєш.

– І кравець з голки живе.

 

  • Рухлива гра “Голка, нитка, вузлик”.

 

  • Трудова діяльність. Навчання елементарних операцій з обробки тканини. Викроїти та зметати (допомога батьків)  частин фартушка для ляльки. Розвивати бажання самостійно створювати одяг. Виховувати працьовитість.

 

                                 День четвертий

                           Узагальнюючий  етап

 

Мета. Закріплювати набуті на попередніх етапах знання та вміння: вчити берегти

одяг, цінувати працю людей, які вклали у його створення свої сили. Розвивати

пам’ять, мислення, зв’язне мовлення. Виховувати дбайливе ставлення до

власного одягу.

 

                          Шляхи практичної реалізації

 

  • Оформлення виставки дитячої аплікації “Сучасна мода та аксесуари”.

 

  • Бесіда про необхідність бережливого ставлення до одягу.

 

           Орієнтовні запитання до дітей:

– Чому треба берегти одяг?

– Скільки людей працюють над виготовленням звичних для нас речей?

–  Чи завжди ваш одяг має охайний вигляд?

– Що робити, аби ваш одяг був у порядку?

 

  • Сюжетно-рольова гра “Хімчистка”.

Мета. Формувати  вміння творчо розвивати сюжет, брати активну участь у розв’язанні ігрових проблемних ситуацій, шукати вихід із складного становища. Навчати справедливо розподіляти ролі. Спонукати дітей відтворювати в іграх побутову та суспільно-корисну працю. Ознайомити дітей з роботою людей в хімчисці. Виховувати повагу до їхньої праці.

 

  • Читання та обговорення вірша “Працьовита швачка”.

Мета. Продовжувати вчити дітей уважно слухати вірш, давати індивідуальні, чіткі відповіді на запитання вихователя за його змістом. Розвивати увагу, мислення, пам’ять, мову. Виховувати обережне поводження з голкою.

 

  • Складання творчої розповіді “Пригоди маленької голочки”.

Мета. Продовжувати вчити дітей складати творчі розповіді, продовжуючи розповідь вихователя. Вчити утворювати слова за допомогою суфіксів. Вправляти у вимові та диференціації звуків (с),(ш). Розвивати фонематичний слух, артикуляційний апарат, зв’язне мовлення.

 

  • Робота з батьками.

 

        – Домашнє завдання: виготовлення разом з дітьми моделей одягу з різних

підручних  матеріалів на конкурс  “Одяг майбутнього”

                                   День п’ятий

                                  Творчий етап

 

Мета. Спонукати дітей до пошуку нових цікавих підходів до розв’язання звичних

життєвих ситуацій; заохочувати до колективної діяльності задля досягнення

потрібного результату. Розвивати  логічне мислення, зв’язне мовлення, увагу.

Виховувати самостійність.

 

Шляхи практичної реалізації

 

  • Проведення конкурсу “Одяг майбутнього” на кращу модель, виготовлену з підручних матеріалів.

 

  • Дидактична гра “Кому що потрібно для роботи”. Виготовлення дітьми

атрибутики до гри.

Мета. Закріпити й поглибити знання дітей про зміст, обладнання та результати праці людей різних професій, їх трудові взаємини, ставлення до роботи. Розвивати мислення, пам’ять, мову. Виховувати повагу до працюючих людей.

 

  • Сюжетно рольова гра “Будинок мод”.

Мета. Формувати вміння творчо розвивати сюжет гри; ознайомити дітей з специфікою роботи Будинку мод, професіями людей, які там працюють. Виховувати інтерес до творчої праці, бажання прилучатися до неї.

 

  • Розповідь вихователя ” Робота в ательє – цікава, прибуткова і потрібна справа!”

Мета. Формувати уявлення дітей про прибутковість професій пов’язаних з пошиттям одягу на сучасному етапі життя.

 

  • Колективна конструкторсько – будівельна гра “Будуємо дитяче ательє”(модулі).

Мета. Закріплювати знання про геометричні фігури  (куб, циліндр, тригранна призма) та окремі параметри величини предмета (великий, довгий, широкий). Розвивати уміння відображати свої спостереження в будівлях; вчити робити стійку основу, з’єднувати окремі деталі. Виховувати акуратність.

 

  • Робота з батьками.

Підготовка фотовиставки за результатами проведення конкурсу  “Одяг майбутнього”.

 

                                    День  шостий

                      Рефлексійно – оцінювальний

 

Мета. Підбити підсумки проведеної роботи, залучити дітей до її аналізу та

оцінювання; вчити радіти  спільному успіху.

 

                           Шляхи практичної реалізації

 

  • Гра – розвага “Що?  Де?  Коли?” Ми –  гравці веселі, вправні, розумні та кмітливі.

Мета. Закріплювати знання дітей отримані протягом психолого – педагогічного  проекту  “Ательє”, а саме знання про ательє, як місце, де виготовляють індивідуальний одяг, професії людей, які там працюють, їх трудові дії та злагодженість у роботі. Вправляти дітей у правильній  вимові назв професій (закрійник, модельєр,дизайнер, кравець, кравчиня, швачка) та дієслів, що означають їхні дії (шиє,ріже, розкроює і т. ін.)

Вчити давати чіткі, індивідуальні відповіді повним реченням на запитання вихователя по даній темі. Розвивати пізнавальний інтерес до професій людей сфери обслуговування, спостережливість, увагу, логічне мислення, зв’язне мовлення. Виховувати повагу праці дорослих, бажання наслідувати їх акуратно носити одяг та доглядати за ним.

Обладнання та матеріали. Вірші, загадки ,атрибути до сюжетно – рольової гри “Ательє”, фотоматеріали, ігровий стіл, картки із завданнями, дитячі моделі одягу з підручних матеріалів.

                                                     Хід.

     Діти заходять до ігрової кімнати. Повідомлення теми:

– Діти,протягом шести днів ми з вами були учасниками проекту  “Ательє”,де вивчали роботу самого ательє, професії людей, які в ньому працюють. Сьогодні настав час перевірити  ваші знання. Пропоную вам пограти в гру  “Що? Де? Коли?” Сідайте будь ласка  за  ігровий стіл і послухайте правила гри.

          Перш ніж ми почнемо гру я, на правах ведучої, повідомляю вам правила, яких необхідно дотримуватись під час гри.

  1. Не починати відповіді, не дослухавши питання.
  2. Якщо знаєш відповідь, подай знак – підніми руку.

3.Не перебивай того, хто говорить, не викрикуй, коли тобі не дали слова.

Ігровий стіл поділений на сектори. Кожний сектор має картку із завданням. Посеред стола стрілочка, я буду її крутити, на яке завдання вона вкаже те і будемо виконувати.

                               Початок гри. Розв’язання завдань.   

                          Орієнтовні запитання до дітей:

  • Де ви були на екскурсії ?
  • Що значить слово “ательє” ?
  • Де можна замовити індивідуальний одяг ?
  • Що потрібно для пошиття одягу ?

 

 

  • Назвати професії людей, які створюють одяг.
  • Що робить закрійник ?
  • Що робить швачка ?
  • Що таке рукав ?
  • Назвати частини чоловічої сорочки.
  • Де працює швачка ?
  • Де можна купити одяг ?
  • Що робили разом з батьками ?
  • Які види тканини ви знаєте ?
  • Який шлях має назву тканини ?
  • З якої тканини краще пошити шубу ? Поясніть чому ?
  • Яким повинен бути одяг ?
  • Який одяг одягають влітку, а взимку ?
  • Відгадати загадки про одяг.
  • Розказати вірші про швачку.
  • Показати як закрійник знімає мірки.
  • Дидактична гра “Склади одяг з частин”
  • Рухлива гра “Голка, нитка, вузлик”
  • Назвати знаряддя праці людей для виготовлення одягу.
  • Показ моделей одягу виготовленого з підручних матеріалів “Одяг майбутнього”.

Підбиття підсумків, нагородження дітей дипломами  “За досконале вивчення роботи ательє та вміле орієнтування в професіях сфери обслуговування!”

 

Робота з батьками.

         Висловлювання подяки батькам за допомогу у підготовці матеріалів до проекту “Ательє”. Нагородження грамотами  “За активну участь у проекті!”.

Література:

  1. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» / Міністерство освіти і науки України, Академія пед. наук України; наук. ред. та упор.                         О. Л. Кононко. – К.: Світич, 2008. – 430 с.

 

  1. Корнєєва О., Стегунова О. Парк професій. Ознайомлення дошкільників із професіями дорослих: методичний посібник. – К.: Інтерконтиненталь – Україна, 2017. – 112 с.

 

  1. Ліннік О., Роль творчих проектів у процесі навчання дітей 6 – 7 років. // газета «Дитячий садок», – К., 2004, -№8. – с. 8.

 

  1. Проектна технологія у діяльності дошкільного навчального закладу: Збірка. / за ред. Міщенко Л. Б. – Суми: СОІППО. -2010. – 85 с.

 

  1. Психолого-педагогічне проектування діяльності дітей. \\ Палітра педагога. –К., 2004.- №3. – с. 5-9.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *