Розвага з дітьми старшого дошкільного віку до дня української писемності та мови «Мова рідна, слово рідне» Залишити коментар

Ворона Євгенія Миколаївна
Вихователь
м.Соледар ДНЗ №9 “Орлятко”

Для кого призначений: старший дошкільний вік; педагогам ЗДО
Форма проведення:  розвага

Розвага  з дітьми старшого дошкільного віку до дня української писемності та мови «Мова рідна, слово рідне»

Програмовий зміст: Розширити знання дітей про рідну українську мову, про її значення у житті кожного із нас. Показати красу і мелодійність української мови зам допомогою народної творчості, Розширювати уявлення про багатство і красу рідного слова. Виховувати любов до рідної землі, свого народу, рідної мови.

 

Матеріал: проектор, екран, слайди (зображення карти України,  відео – ролік до пісні «Українська мова», зображення до гри «Добери слово» :калина, веселка, крила, космос, квіти, сонце з промінцями; зображення до гри «Голосні – приголосні»: абрикос, кіт, м’яч, два мольберта, два зображення казок розрізаних на пазли , віночок, рушники.

 

Попередня робота: діти вивчають вірші, пісню «Українська мова», повторюють український танок «Рушники», рухливу гру «Віночок», читають українські казки, повторюють народну гру «Подоляночка».

 

 

(Діти заходять до святково прибраної зали під музику  та сідають на місця, ведуча звертається до дітей)

 

Ведуча:       Я вас  вітаю в цьому залі

Ви всі сьогодні гарно вбрані.

Про мову будемо ми розмовляти,

Її ,рідненьку, величати.

 

Прекрасна мова солов’їна

Нехай сьогодні всюди лине.

Ми будемо про мову розмовляти,

Співати та у ігри грати.

(зображення на екрані карти України)

 

Ведуча: Є багато країн на землі,
В них озера, річки і долини,
Є країни великі й малі,
Та найкраща завжди – Батьківщина.

 

Ведуча: А хто знає, як називається країна в якій ми живемо? ( Україна).

 

Ведуча: А яка мова є рідною для українського народу? (Українська).

 

Ведуча: Так дійсно, українська! Щасливі ми, що народилися і живемо на такій чудовій мальовничій землі, в нашій славній Україні. Тут народилися і жили наші діди, прадіди, тут живуть наші батьки – тут корінь українського, що сягає сивої давнини. І де б ми не були, скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося аж до сліз коли чуємо рідне слово. А зібралися ми з вами, щоб відсвяткувати День української мови, який визначається 9 листопада.

 

Ведуча: А зараз вірші розповідайте рідну мову звеличайте!

(виходять діти й розповідають вірші)

 

1Дитина : Раз казала мені мати:
«Можеш мов багато знати,
Кожну мову шанувати,
Та одну із мов усіх
Щоб у серці ти зберіг».
В серці ніжну і погідну
Збережу я мову рідну!

 

2Дитина:    Буква до букви —
І виникло слово.
Слово до слова —
Звучить рідна мова

 

3Дитина      Українські діти
Всім говорять сміло:
Свій народ любити —
То велике діло.

 

4Дитина     Треба й чужі мови
Старанно вивчати,
Та з усіх найбільше
Рідну шанувати.

 

5Дитина       Мова — краса спілкування,
Мова — як сонце ясне,
Мова — то предків надбання,
Мова — багатство моє.

Ведуча : Бачу гарно ви українською мовою розмовляєте, а тепер давайте з вами заспіваємо гарну пісню про українську мову.

( Звучить пісня Тетяни Приходько «Українська мова»)

Пісня « Українська мова» (відео до пісні)

Ведуча: ми  знаємо , що українська мова дуже мелодійна, багата, барвиста, лагідна, весела, й можна підібрати до слів багато рим.

Гра «Добери слово в риму»

 

Ведуча  промовляє й показує на екрані відповідну предметну картинку, спонукаючи дітей відгадати прикметник, який характеризує мову:

 

Мова святкова (калина) — калинова.

Мова чудова (веселка) — веселкова.

Мова завзята (птах) — крилата.

Мова блискавична (космос) — космічна, фантастична.

Мова казкова (квіти) — квіткова, пелюсткова.

Мова барвиста (сонце з промінцями) — промениста.

 

Ведуча: Діти, а які бувають звуки? (голосні та приголосні). Зараз ми перевіримо, чи добре ви знаєте ці звуки.

 

Рухлива гра: «Голосні — приголосні»

 

Діти стають кружка парами. Звучить пісня на вибір музичного керівника. Якщо пісня починається з голосного звука, танцюють дівчатка. Якщо пісня починається з приголосного — хлопчики. Потім навпаки, гра повторюється 3-4 рази.

 

 

Ведуча:

Нумо, хлопчики й дівчатка,
Затанцюємо на святі.
Звуки будем розрізняти,
Жваво вмієм танцювати.
Якщо чути голосні,
Йдуть дівчатка тут ясні,
А як приголосні чути,
Хлопчики тут мають бути.
Діти весело танцюють,
Голосні та приголосні
Дуже добре вони чують!

 

Ведуча:  продовжуємо далі грати. Наступна гра

 

Д/г  « Скажи лагідно» ( Ігри з м’ячем)

(Діти утворюють коло,  вихователь у центрі з м’ячем, кидаючи м’яч  ведуча називає слово, наприклад: м’яч – м’ячик).

Вітер……….. – (вітерець),

Яблуко…….. – (яблучко),

Лялька ………- ( лялечка),

Квітка ……….- (квіточка),

Машина………..-( машинка),

Жук………….-( жучок),

Рука ………..-(ручка),

Чашка………- ( чашечка),

Горобець…..- (горобчик),

Трава……-(травичка),

Сонце ….-( сонечко),

Ведмідь ……..- ( ведмедик).

 

(Діти сідають на місця. Вихователь пропонує пограти у наступну гру).

 

Д/г«Скажи навпаки»  (антоніми)

Холодний………  -гарячий
Великий………..  -маленький
Веселий…………-сумний
Солодкий……….-кислий
Хворий………….-здоровий
Добрий………….-злий
Теплий…………..-холодний.

 

Д/гра гра «Один і багато»

 

Лисиця …………- (лисиці),

Голуб……………- ( голуби),

Ворона …………..-(ворони),

Горобець …………..- ( горобці),

Огірок…………..-( огірки),

Цукерка ………….- ( цукерки).

 

Ведуча: Пограємо в іншу цікаву гру, для цього потрібно розділитись на дві команди.

 

Гра «Склади пазл» (діти складають пазл на мольберті  та відгадують що це за казка, називають її героїв).

 

Ведуча: продовжуємо грати, мову шанувати.

Народна  гра « Подоляночка».

Діти беруться за руки і стають у коло. Вибирають подоляночку за допомогою лічилки. Діти співають подоляночка виконує дії, що вони співають.

 

Десь тут була подоляночка

Десь тут була молодесенька

Тут вона сіла тут вона впала

До землі припала, сто літ не вмивалась бо води не знала.

Ой устань , устань подоляночка,

Ой устань,устань молодесенька.

Вмий своє личко, личко біленьке,

Візьмися у боки покажи нам скоки,

Пливи до дунаю бери молодую, бери ту що скраю.

 

Подоляночка вибирає когось з кола . кого вона вибере, той займає її місце.

 

Рухлива  гра  «Чий віночок кращий»

(Діти створюють декілька віночків по 5-6 дітей, кладуть руки один одному на плечі, за сигналом вихователя розбігаються по залу)

 

Підемо на луки,

Та сплетемо віночок,

Станемо в таночок.

Чий кращий віночок,

Той піде в таночок.

 

На слова : один, два ,три,  кращий віночок зберись! діти стають на свої місця та утворюють свої віночки чий віночок кращий та швидше зібрався той танцює, іньщі діти плескають в долоні.

Гра повторюється.

Ведуча: А ми не тільки співати, а й танцювати під українські слова та музику вміємо.

Український танок «Рушники»

Ведуча: Наше свято наближається до кінця. Ми були раді та щасливі, якби від сьогоднішнього свята, ви,дорогі діти, залишили у своєму серці хоча б одну краплину любові до рідної мови.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

0
    0
    Кошик
    Ваш кошик порожнійМагазин