Заняття з художньо-мовленнєвої діяльності« Переказ оповідання Василя Сухомлинського «Ледача подушка» Залишити коментар

Сертифікат № DS049

Відомості про автора:

Садовенко Наталія Анатоліївна

 вихователь
м. Чернігів, ЗДО №53

Для кого призначений: для дітей старшої групи
Спрямованість змісту: художньо-мовленнєвий розвиток

Заняття з художньо-мовленнєвої діяльності

на тему:

« Переказ оповідання Василя Сухомлинського «Ледача подушка»

 

Мета: розвивати зв’язне мовлення дітей; уміння аналізувати казки та оповідання, оцінювати вчинки героїв; вчити розуміти текст прочитаного оповідання; відповідати на запитання вихователя повним реченням; вправляти у граматично-правельній побудові речень;  продовжувати вчити переказувати оповідання близько до тексту за опорними картинками, продовжуючи переказ інших дітей; збагачувати словник словами: ледачий, лінивий, працьовитий; виховувати любов до праці.

Словник: ледача, лінива

Матеріали: вузлик, скатертина, сюжетні картинки казок, цифри, дидактична гра « Розшифруй назву оповідання» на кожну дитину, портрет В. Сухомлинського, книжка «Квітка сонця»,  сюжетні картинки до оповідання «Ледача подушка»

Хід заняття:

Діти заходять до групи.

Вихователь: Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько,

Посміхміться всі до мене,

посміхміться і до себе

Привітайтесь:  Добрий день!

Хай гарно розпочнеться новий день!

Сьогодні до нас завітали гості. Давайте їм посміхнемось та привітаємось.

Всі разом: Доброго дня!

Вихователь: Подивіться, у нашій групі щось з’явилось. Заховалось під скатертинку. Що там може  бути? Вам цікаво знати що там знаходиться? То може заглянемо під скатертину? А чи можна це робити, адже ми не знаємо що там? Можливо там знаходиться щось таке, що може зашкодити нашому здоров’ю. Чи можна брати до рук  не знайомі нам речі? Але гляньте он із під скатертинки виглядає якийсь папірець, давайте його прочитаємо.

« ХЛОПЧИКАМ І ДІВЧАТКАМ ГРУПИ № 10»

Так це ж для нас! Якщо це справді для нас, то давайте поглянемо що там. Ой, що це? Вузлик, цікаво що там. Ви хочете дізнатися що в цьому вузлику? Тоді сідайте і слухайте!

Розповідь казки.

Жила була на світі лінь. Вона по світу блукала, собі господаря шукала. Побачила у лісі хатку, де жили працьовиті зайчатка, потихеньку залізла в хатинку і оселилась там… І сталося щось неймовірне: захворіли наші зайчатка, перестали зовсім працювати, цілий день лежать в холодочку. Їх колись біленька хатка стала сіра й непривітна. Прийшли друзі до них у гості і не впізнали працьовитих зайчат. Вирішили вони зайчат рятувати,спочатку вони лінь піймали, а потім у хустинку зав’язали і віднесли далеко від хатки. І стали зайчатка знову веселі та працьовиті. А лінь по світу мандрує і на нових господарів чатує.

То в цьому вузлику лінь! Вона прийшла до нас, бо напевно хоче щоб її хтось взяв до себе додому. Хто хоче забрати лінь? Данило ти хочеш? Іра, може ти хочеш? Чому?

А ви знаєте, що перед тим як прийти до нас, лінь побувала в багатьох інших казках, давайте дізнаємось в яких саме.

Дидактична вправа « У якій казці побувала лінь» 

Давайте спочатку пригадаємо  назви цих казок. Хто впізнав з якої це казки ілюстрація? Як називається ця казка? Герої з якої казки зображені на цій ілюстрації? Хто ще що впізнав? Молодці, всі казочки пригадали. Так в якій же казці побувала лінь?

Ось , я вважаю що лінь була у казочці « Півник і двоє мишенят», бо лінивими був півник, він не хотів працювати. Ні, не півник! А хто був лінивим в цій казочці? Я візьму вузлик і прикріплю під ілюстрацією. Аня, як ти думаєш у якій ще казочці побувала лінь?

А ви знаєте, я сьогодні хотіла прочитати оповідання де також побувала лінь, але не пам’ятаю  назви. Але  у мене є підказка. ( виставити підказку на дошку). Це закодована назва оповідання. Давайте розглянемо що тут зображено. То мабуть щось говоритиметься про подушку, а про що саме нам підкажуть букви. Під буквами зображено цифри, треба з’єднати цифри по порядку, від цифри 1 до цифри 2, від 2 до 3 і так далі. Хто мені допоможе знайти цифру 1? Від цифри 1 провести пряму лінію до цифри 2, а далі проведе лінію Роман. Діти, але це буде довго, хочете допомогти,  щоб було швидше, тоді сідайте за столи і зробіть так само.

Дидактична вправа «Розшифруй назву оповідання».

Із під підкладки дістаньте папірці, покладіть їх. Візьміть в руки олівець трьома пальчиками, вказівний пальчик зверху, верхній кінчик олівчика дивиться на праве плече. І з’єднуйте цифри по порядку.

Хто уже розшифрував назву оповідання? Давайте прочитаємо: ЛЕДАЧА ПОДУШКА. А як можна сказати ледача по іншому? ( Лінива). На який звук починається слово ПОДУШКА? Молодці, ви допомогли мені пригадати назву оповідання. Хочете його послухати, тоді давайте сядемо на стільчики, що нам було зручніше.

Оповідання знаходиться в цій книзі. А вам знайома ця книга, може ви її впізнали і згадали  її назву? Книга називається Квітка сонця,  автором цієї книги є Василь Сухомлинській. ( Виставити портрет). А хто такий Василь Сухомлинський? Він пише  тільки оповідання чи ще щось? А ви знаєте що він працював вчителем, і тому багато спостерігав за дітьми і писав оповідання про дітей і для дітей. Отож готові слухати оповідання?

Читання оповідання.

Бесіда за змістом оповідання

Чому Яринка не хотіла вставати рано вранці?

До кого дівчинка звернулась за порадою?

Яку ж таємницю розповів дідусь Яринці?

Що зробила дівчинка з подушкою наступного ранку?

Діти, після того як Яринка поклала подушку на ліжко, що їй ще  треба було зробити щоб бути бадьорою і нарешті прокинутися? Давайте покажемо Яринці кілька вправ.

Фізкультхвилинка.

Руки в сторони та вгору —

 На носочки піднялись.

 Підніми голівку вгору —

 Й на долоньки подивись.

 Присідати ми почнемо,

 Добре ноги розімнемо.

 Раз — присіли, руки прямо.

 Встали — знову все так само.

 Повертаємося вправно,

 Все виконуємо гарно.

 Вліво-вправо повернулись

 І сусіду усміхнулись.

Ото тепер дівчинка буде веселою і бадьорою цілий день!

Подивіться у мене є ілюстрації до цього оповідання, але вони розміщені не по порядку, а ну давайте спочатку уважно роздивимось, визначимо яка ілюстрація була перша до цього оповідання, що було потім.

Дидактична гра «Що спочатку, що потім»

Яка подія була першою? Візьми картинку і постав на поличку над цифрою 1.

Що відбувалось далі?

Ось, діти ми пригадали в якій послідовності відбувались події в оповіданні, а тепер давайте спробуємо переказати його. Першою перекаже оповідання Софія. А тепер спробує Владик… а продовжить Вероніка.

Яринка вилікувала свою подушку від ліні, і лінь не буде жити в цьому оповіданні, а прийшла жити до нас, бо напевно серед вас є ліниві дітки. Діти, ви ліниві? Ви працьовиті? Так давайте розкажемо які корисні справи ви робите, щоб лінь не зосталась в нас.

Дидактична вправа «Наші добрі справи»

Ой, я бачу що в нас всі дітки дуже працьовиті, і лінь нікому забрати до себе. А що ж ми з нею будемо робити?

Я пропоную викинути її на смітник, щоб вона більше ні в кого не поселилась.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

0
    0
    Кошик
    Ваш кошик порожнійМагазин