Заняття з малювання в старшій групі Тема: «Весняні квіти» Залишити коментар

Поліщук Тетяна Григорівна
Вихователь
м.Енергодар ДНЗ № 13 “Золота рибка”

Для кого призначений: старший дошкільний вік
Спрямованість змісту: образотворче мистецтво

Заняття з малювання в старшій групі

Тема: «Весняні квіти»

Програмний зміст: Вчити дітей передавати образ квітів нетрадиційним способом –  малюванням рідким різнобарвним тістом. Закріпити вміння дітей передавати характерні особливості квітучих рослин. Закріпити знання дітей про жанр живопису «натюрморт». Вправляти в утворенні нових кольорів і відтінків. Заохочувати ініціативу і самостійність дітей під час виконання творчого завдання. Виховувати естетичне задоволення від процесу малювання, бажання створювати прекрасне.

 

Матеріал: відеоролик з показом послідовності виконання роботи «Весняні квіти», репродукції картин Вінсента Ван Гога «Бузок», «Червоні маки», «Соняшники»; різнобарвне тісто в ємностях, тонований папір, серветки, шпажки за кількістю дітей, рамки для розгляду натури.

 

Хід заняття

 

Діти заходять в ізостудію і задають звичні питання.

Діти:

– А що ми сьогодні будемо робити?

Вихователь:

– Щоб зрозуміти, що ми будемо робити, давайте заглянемо в чарівну коробку. Її вміст нам підкаже, чим ми будемо займатися.

Вихователь показує і спільно з дітьми розглядає вміст коробки (в ній знаходяться ємності з різнобарвним рідким солоним тістом, сезонні квіти або їх штучні замінники: гілка квітучого бузку, квітка кульбабки, квітка маку, гілка дикої яблуні, тонований папір, репродукція картин Ван Гога «Бузок» «Червоні маки» «Соняшники», рамки для розгляду натури).

Вихователь:

– Як Ви думаєте, чим ми сьогодні з вами будемо займатися? Так, сьогодні ми з Вами будемо малювати весняні квіти рідким тістом.

– А які весняні квіти Ви знаєте?

– Діти, а Ви знаєте, що це за гілка (вихователь показує гілку бузку)? Як називається рослина? А я вам зараз розповім …

Вихователь декламує вірш К. Перелісна «Бузок»

Один бузок ось пiд вiкном,

А другий бiля ѓанку.

Один синенький, а отой

Бiленький, як сметанка.

Обидва нiжнi, запашнi,

Аж дух вам забиває,

I кожна гiлка, як букет,

Iз листя виглядає.

Вихователь:

– Якого кольору буває бузок?

– Квіти бузку об’єднані в суцвіття або кисті?

– Якої форми кисті бузку?

– На що схожі листя бузку?

Вихователь:

– Діти, послухайте загадку ще про одну весняну квітку.

У квіточки пелюстки —

Ніби сонечка промені.

Але ніщо не вічне

В літі швидкоплинному:

Прозорою, як скляночка,

Стала наша – …

(Кульбаба)

– Якого кольору пелюстки кульбабки?

– На що схожі листя кульбабки?

– Коли вона відцвітає, якою вона стає?

– У мене ще є для вас загадка.

Запалали в чистім полі,

Наче краватки червоні.

То палає в полі так

Польовий червоний…

(Мак)

– Скільки пелюсток у мака?

– Якого кольору бувають маки?

– Якої форми пелюстки у мака?

– Малята, про весняні квіти придумано дуже багато легенд. Послухайте одну з них.

Вихователь розповідає легенду, його текст супроводжується відео із зображенням квітів, що розпускаються.

Давним-давно вирішила Весна зробити землю красивою. Змішала вона всі кольори веселки з сонячним світлом і стала ними землю фарбувати. Летіла вона з півдня на північ. Вмочила вона пензлик в червону фарбу і бризнула вниз. Там, куди потрапили червоні бризки, розцвіли червоні квіти: троянди, маки, тюльпани.

Бризнула вона білою фарбою – і зацвіли сади вишневі і яблуневі, абрикосові та персикові; розцвіли білі ромашки, лілії, нарциси.

Бризнула вона синьою і блакитною фарбами – і розцвіли блакитні незабудки, сині дзвіночки і волошки.

Занурила Весна пензлик в жовту фарбу і бризнула на землю: і всюди розсипалися жовті кульбабки, купальниці, зозулині сльози.

Все далі і далі летіла Весна на північ, і все менше залишалося у неї фарб. Змішала Весна червону, білу і синю фарби, і вийшов у неї бузковий колір. Бризнула вона їм на землю – і розцвів бузок кругом.

Вихователь:

– Дуже багато художників малюють весняні квіти.

– Діти, Вам знайомі ці картини «Бузок», «Червоні маки», «Соняшники»? Хто автор цих картин? (демонстрація репродукцій картин Вінсента Ван Гога)

Вихователь:

– Чи правда, що від картини повіяло весною. В якому жанрі живопису написані картини?

– Які кольори і відтінки використовував художник, щоб передати радість великого букета за допомогою маленьких квітів?

– Як Ви гадаєте, чому Вінсент Ван Гог так любив весняні квіти?

Вихователь пропонує дітям перетворитися в художників-живописців, щоб намалювати свій букет, свій натюрморт.

Фізкультхвилинка «Квіти»

Діти присідають, імітують нерозкриті голівки квітів.

Раз-два-три, виросли квіточки! Діти повільно підносять руки вгору і розкривають долоні з розімкнутими пальцями, імітуючи квіти
До сонця потягнулися високо,

Стало їм приємно й тепло!

Тягнуться на пальчиках, дивляться вгору
Вітерець пролітав, гілочками похитав Дитина – «вітерець» пролітає серед дітей
Вліво похитнулись – низько пригнулись.

Нахилили тулуб вліво, вправо,

Похитнулись – вперед.

Низько пригнулись

Нахили тулуба вліво, вправо, вперед, пригинання
Вітерець, тікай! «вітерець» тікає
Квіточки не ламай! Сваряться пальчиком
Нехай вони цвітуть, ростуть,

Дітям радість несуть!

Піднімають руки вгору

Вихователь:

– Діти, кожен з Вас підготував гарний фон для малювання весняного букета. Я хочу Вам показати і нагадати, як малювати різнобарвним солоним тістом (відеопоказ послідовності виконання роботи)

Вихователь запрошує дітей за столи, де розташований необхідний матеріал для роботи. У центрі столу стоять зелені гілочки. Вихователь звертає увагу на цей букет і пропонує розглянути його за допомогою рамки, а потім намалювати і додати весняні квіти вподобаного кольору і відтінку.

 

Самостійна робота дітей

Діти за столами малюють самостійно натюрморт, звучить тиха музика. Вихователь в разі потреби допомагає дітям.

Після закінчення практичної роботи вихователь разом з дітьми робить виставку дитячих робіт. Діти милуються роботами.

Вихователь:

– Презентуйте свою роботу, вигадайте назву своєму натюрморту.

– Які квіти Ви намалювали, назвіть їх?

– Які нові кольори і відтінки утворилися в Вашій роботі?

– Що на занятті Вам сподобалося найбільше?

– Діти, спасибі Вам за роботу. До нової зустрічі.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

0
    0
    Кошик
    Ваш кошик порожнійМагазин