Конспект заняття Тигра і буква «Т» Залишити відгук

Конспект заняття з основ навчання читання за методикою Л.Шелестової ” Вчимося читати”  ” Тигра і буква ” Т”

Сертифікат № DS004

Відомості про автора:

Бородань Алла Миколаївна
Вихователь логопедичної групи
ЗДО № 15 ” Теремок”

 

Для кого призначений: Діти 4-6 років, батьки, вихователі
Спрямованість змісту: Розвиток мовлення, навчання читанню

Мета : ознайомити з буквою Т, уточнити і закріпити вимову звуків [т], [т ‘];

її графічним зображенням та назвою,

– закріпити поняття про приголосний звук, приголосна буква;

– вчити виділяти звуки зі складу слова;

– продовжувати вчити викладати букви з природного матеріалу.

Розвивати пам’ять, увагу, спостережливість, фонематичний слух;

Виховувати естетичний смак, дружні взаємини між дітьми, бажання навчатись.

Матеріали: посібник Л. Шелестової, площинне зображення букви Т, олівці, природний матеріал, загадки, ноутбук.

Хід заняття

  1. Організаційний момент

Вих.

– Діти, давайте привітаємось:

Доброго ранку, доброго дня!

Все навкруг добрим хай буде щодня

Вих. Ми діти дружні. А ще які?

Діти. Ми дорослі, слухняні, добрі.

Вих. Давайте поділимося добром один з одним!

-Я віддаю свою частинку добра тобі, Маша! (діти “діляться”)

Вих.  – Тепер ми стали ще добрішим.

Сідайте на місця.

Вих. – Малята, щоб дізнатися, про що ми сьогодні  будемо говорити, пропоную відгадати загадку:

Хитрий, хижий і смугастий,

пазуристий та ікластий.

Сам він родом із тайги,

здогадались, хто такий?

Слайд 1. (Тигр)

  1. II. Основна частина

Малята, до нас у гості прийшов Тигра! А звідки він до нас потрапив? ( з мультика).  Йому дуже сумно. Давайте запросимо його до нас на заняття?

Діти: так, давайте запросимо.

Вих. Але Тигра прийшов до нас не з порожніми руками, а із завданнями .

 Гра «Докажи слівце»

  1. Що за квіточка пахуча,

Дуже гарна та колюча,

Рвать себе не дозволяє,

Колючками всіх лякає?

Слайд 2.  (Троянда)

  1. Кінь сталевий вівса не просить,

Але оре і косить.

Слайд 3.   (Трактор)

  1. Пухнастий клубочок під столом вуркоче.

Слайд 4. (Кіт)

  1. Вона за нами ходить, але не шурхотить.

Слайд 5. (Тінь)

До дітей на кожне свято

Просять в гості завітати,

Бо солодкий і смачний.

Здогадались, хто такий?

Слайд 6. (Торт).

  1. В стіну зажене гвіздок,

Не цеглина – (молоток)  Слайд 7

 

Гімнастика для очей

Вих. Малята, повторіть слова, які ми додали. Слайд 8

(Троянда, Трактор, Кіт, Тінь, Торт, Молоток). Який звук почули найчастіше? (т, ть.) Які слова починаються зі звуку т? (троянда, трактор, торт.) Які слова починаються зі звуку ть? (тінь.)

Піднесіть руку до рота і промовте звуки т і ть. Як виходить повітря? (Штовхається, невільне.) Що є перепоною повітрю? (Язик). Якщо повітрю щось заважає, значить це який звук: голосний чи приголосний? (Приголосний.) Покладіть руку на горлечко, скажіть т і ть. (Горло не тремтить.) Значить, голосу немає. Звуки т і ть – глухі.

На письмі звуки т і ть позначаються літерою Т.

Слайд 9.

Подивіться, на що схожа буква Т? ( тигрик, розкинув лапки і став схожим на букву Т.)

Слайд 10.

Про букву Т послухайте  скоромовку:

Тетерук проха тетерку:

– Кидай просо, бери терку.

А тетерка: – Не хитри!

Сам бруньки на терці три!

– Та я стер, тетерко, три,

Та ще тричі по три, тепер ти потри.

А тепер давайте повторимо разом (повторюють спочатку повільно, а потім набираючи темп).

Фізкультхвилинка

Столярики – молодці,

Тешуть столики й стільці.

Пилочками чики-чики,

Молотками туки – туки,

Чик –тук- туки,

Чик –тук – туки.

В нас до праці здібні руки.

Вих. Малята, подивіться  з яких елементів складається буква Т? (із стовпчика і даху).

Діти  за допомогою пальців рук імітують обриси літери.

Вих. Давайте краще роздивимось нашу букву Т. Показую графічне зображення букви Т називаю її. Діти проводять пальчиком по контуру букви згідно із запропонованою послідовністю і напрямом стрілочок. (коментую: зверху вниз, зліва направо)

Пальчикова гімнастика.

 

Акварель

 

Намалювати можна нею

Будинки, хмари і поля.

Зелену затишну алею,

Високі гори і моря.

Рука — це пензлик, пальці — ворсин­ки. Плавними рухами «розфарбовуйте» зни­зу догори, справа вліво. Пальці мають бути м’якими й пружними. Уявіть собі, що ви малюєте будинки, хмари, поля, алею, гори і моря, про які гово­риться у віршику.

Вих. Давайте відкриємо наші підручники на ст.154 і допоможмо таксистові знайти машину з буквою Т. Розфарбуте її ( можна запитати у дітей, які ще букви вони знають, назвати їх)

Вих. Дітки, Тигреня  ще хоче з нами пограти.

Гра «Спіймай звук».

Вих.  Я буду говорити слова, а ви закриєте очі і будете їх уважно слухати. Якщо ви почуєте звук т, плесніть  у долоньки (тапки, кіт, компот, слон, туфлі, молоток, бегемот, апельсин, сокира, пальто, кіт, курка, трос, автобус, сметана, а якщо ть – тупніть ніжкою (тигр, Катя , плавати, троянда, тепло, кошеня, щипати, мило, тюльпан, Вітя, сміття, тюлень, теля, муркотіти.)

Вих.  Молодці, із завдання впорались, бо уважно слухали. А тепер пропоную озирнутись по кімнаті і знайти буквочку Т(закріпити вживання прийменників: в. на, за, під; орієнтування в просторі: зліва-справа,  зверху-знизу)

 III. Підсумок:

Вих.  З якою буквою ми сьогодні познайомилися? На що вона схожа? Хто запам’ятав скоромовку про букву Т? Давайте  повторимо   її разом.

Діти, на вашу думку ми  впоратися з усіма завданнями?

Малята, Тигра хоче нагородити вас за ваші успіхи на занятті: дарує вам веселі смайлики. Давайте скажемо Тигрі до побачення.

Діти прощаються.

Робота поза заняттям.

Запропонувати дітям викласти із природного матеріалу склади ТА, ТО, ТИ, ТІ, ТЕ, ТУ( підручник ст.155)

Вирізати і приклеїти прикраси до торта(ті, та, то, ту, ти, те). Після виконання завдання прочитати склади (підручник ст.157)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *