Конспект заняття з сенсорно-пізнавального розвитку "Кішка Мурка в гостях у малят" (для дітей 3-го року життя)

Конспект заняття з сенсорно-пізнавального розвитку “Кішка Мурка в гостях у малят” (для дітей 3-го року життя) Залишити коментар

Відомості про автора:
Міна Світлана Володимирівна
Вихователь логопедичної групи
м. Славутич Київська область. Заклад дошкільної освіти “Центр розвитку дитини”

Конспект заняття з сенсорно-пізнавального розвитку “Кішка Мурка в гостях у малят” (для дітей 3-го року життя)

Для кого призначений: Для педагогів та батьків, які опікуються питаннями сенсорного виховання дітей молодшого віку.
Спрямованість змісту: Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі.

Програмовий зміст:

  • Закріпити в дітей знання про основні кольори.
  • Учити добирати предмети за кольором, розуміти, що різні об’єкти можуть бути однакового кольору.
  • Розвивати відчуття кольору, увагу, мислення, пам’ять, сенсорні уявлення, орієнтацію у просторі.
  • Формувати у дітей пізнавальний інтерес до природного довкілля.
  • Спонукати дітей робити елементарні висновки.
  • Виховувати бажання допомагати та піклуватися про інших.

Попередня робота:

  • Розглядання картини «Кішка з кошенятами».
  • Дидактичні ігри на розвиток сприйняття кольору, форми, величини.
  • Пальчикові ігри.
  • Рухливі ігри.

Матеріал:

  • Кішка Мурка.
  • Іграшки кошенята.
  • Аудіоапаратура.
  • Пальчикова гра «Дощик накрапає».
  • Атрибути до рухливої гри «Сонечко і дощик».
  • Дидактична гра «Промінчики для сонечка».
  • Дидактична гра «Посади метелика на квіточку»
  • Дидактична гра «Чарівні грибочки»

Використана література:

  1. Базовий компонент дошкільної освіти / Науковий керівник:А. М. Богуш, дійсний член НАПН України, проф,   д-р пед. наук; Авт. кол-в: Богуш А. М., Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л., Гавриш Н. В., Долинна О. П., Ільченко Т. С., Коваленко О. В., Лисенко Г. М., Машовець М. А., Низковська О. В., Панасюк Т. В., Піроженко Т. О., Поніманська Т. І., Сідєльнікова О. Д., Шевчук А. С., Якименко Л. Ю. ― К.: Видавництво, 2012. –  26 с.
  2. Богуш А. М. Теорія і методика розвитку мовлення дітей раннього віку. Навчальний посібник – Київ.: Видавничий Дім «Слово», – 344 с.
  3. Дитина: Освітня програма для дітей від двох до семи років / наук. кер. проекту В.О. Огнев’юк; авт. кол.: Г.В. Бєлєнька, О.Л. Богініч, Н.І. Богданець-Білосканенко [та ін.]; наук. ред.: Г.В. Бєлєнька, М. А. Машовець; Мін. осв. і науки України, Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. – К.: Київ.  ун-т ім. Б. Грінченка,  –  304с.
  4. Кривоніс М. Л. Сенсорний розвиток дошкільнят. Ранній вік / М. Л. Кривоніс, О. Л. Дроботій. – Х.: Вид-во «Ранок», 2015. – 192 с.
  5. Методичні рекомендації до Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина» / наук. кер. проекту В.О. Огнев’юк; наук. ред. Г.В. Бєлєнька; авт. кол.: Г.В. Бєлєнька, О.Л. Богініч, В.М. Вертугіна та ін. – К.: Київ. ун-т          ім. Б. Грінченка, 2016. – 352с.
  6. Сухар В. Л. Вивчаємо математику. Молодший дошкільний вік. – Х.: Вид-во «Ранок», 2015. – 112 с.
  7. Сухар В. Л. Ознайомлення з природним довкіллям. Молодший дошкільний вік / В. Л. Сухар. – Х.: Вид-во «Ранок», 2017. – 176 с.
  8. Українська мозаїка: книга для читання в дошкільному закладі і родинному колі / упоряд. Н.І. Низковська. –  Тернопіль: Мандрівець,  – 512 с.
  9. Швайка Л. М. Організація спільної діяльності дітей раннього віку на прогулянці [Текст] / Л.М. Швайка – Х.: ВГ «Основа», 2016. – 192 с.

Хід заняття

Вихователь: Малята, чи полюбляєте ви відгадувати загадки! Тож відгадайте таку загадку.

Хто з хвостиком та з вушками?

В кого лапки з подушками?

Як ступа ніхто не чує,

Тихо крадучись полює

І маленькі сірі мишки

Утікають геть від…( кішки)

Про кого це загадка?

Відповіді дітей.

Вихователь: Ви малята молодці. А давайте покличемо до нас у гості кицю Мурку.

Діти кличуть кицю Мурку.

Пісня «Сіра киця милася»

 Мурка:  Добрий день малята, любі хлопчики й дівчата.

Ви мене звали?

Вихователь: Так Мурка ми тебе звали, хотіли з тобою погратися.

Мурка: Ні не можу я гратися. Мої кошенята пішли гратися і досі не повернулись додому, мабуть десь заблукали.

Може ви мені допоможете їх знайти

Вихователь: Діти допоможемо Мурці знайти її кошенят.

Відповіді дітей.

Вихователь, кішка Мурка, діти йдуть шукати кошенят.

Вихователь: Малята давайте покличемо сонечко і запитаємо у нього чи не бачило воно маленьких кошенят.

Діти кличуть сонечко.

Вихователь: Погляньте он і сонечко із-за хмаринки виглянуло, але воно чомусь дуже сумне, давайте уважно поглянемо, чого не вистачає у сонечка (промінців).

Відповіді дітей.

Вихователь: Давайте допоможемо сонечку знайти його промінчики. Якого кольору сонечко ? ( Жовтого ).

То ж і промінці у нього якого кольору? ( Жовті ).

Відповіді дітей.

Дидактична гра «Промінчики для сонечка»

Діти вибирають промінці жовтого кольору і викладають їх біля

макету сонечка.

Вихователь: Ось сонечко уже усміхається.

Сонечко ти не бачило кошенят?

Мурка: Сонечко каже, що кошенята побігли он на ту галявину.

Вихователь: Дякуємо тобі сонечко.

Діти з вихователем, Муркою йдуть далі.

Вихователь:   Що за диво в лузі, діти?

Пурхають барвисті квіти!

Спритно крильцями махають

І пустують, і літають

Здогадались діточки,

Що вони за квіточки? ( Метелики ).

Малята відгадують загадку.

Вихователь: Молодці діти, а давайте запитаємо у метеликів, чи вони не  бачили маленьких кошенят.

Мурка: Метелики кажуть, що бачили, але вони хочуть щоб ми з ними  погрались.

Вихователь: Пограємось з метеликами?

Відповіді дітей.

Дидактична гра «Посади метелика на квіточку»

Вихователь: До побачення метелики з вами було дуже весело, але нам потрібно йти далі шукати кошенят.

Мурка: Метелики сказали, що кошенята пішли в лісок.

Фізкультхвилинка

Із галявини ми вийшли,

Піднімаємо ноги вище –

Через кущики йдемо

І пеньочків не минемо

Ми так дуже находились!

Ніжки наші заморились

Треба трішки нам спочити

Бо стомились дуже діти.

Діти виконують рухи відповідно тексту.

Вихователь:    Малята погляньте, а що це:

Стоїть при дорозі

На одній нозі

І шапочку має

Та нікого не вітає ( Грибок )

Відповіді дітей

Вихователь: Ой скільки тут грибочків, вони мабуть також хочуть з нами погратися.

Дидактична гра «Чарівні грибочки»

Потрібно до кожного грибочка підібрати вірно форму і колір.

Вихователь: Грибочки ми з вами погрались, а ви нам не допоможете знайти маленьких кошенят.

Мурка: Грибочки кажуть, що кошенята побігли за хмаринкою.

Вихователь:   Дякуємо вам грибочки.

Малята, а он і хмаринка.

Крап-крап-крап хмаринка плаче

Ой сумна вона одначе!

Що трапилось хмаринка, чому ти така сумна?

Пальчикова гра «Дощик накрапає»

Мурка: Хмаринка каже, що їй дуже сумно, ніхто з нею не грається.

Вихователь: Пограємо з хмаринкою.

Відповіді дітей.

Рухлива гра «Сонечко і дощик»

Вихователь: Хмаринка ми з тобою погрались, а ти не бачила куди побігли кошенята.

Мурка:  Хмаринка каже, що вони побігли он по тій стежечці.

Всі йдуть по стежці і знаходять кошенят які граються з

маленькою мишкою.

Вихователь: Малята, а якого кольору наші кошенята?

Відповіді дітей.

Мурка: Це ж мої маленькі кошенята.

Дякую вам малята, що допомогли мені знайти моїх кошенят.

Вони у мене дуже люблять танцювати, а ви любите танцювати?

Відповіді дітей.

Вихователь: Діти, а тепер давайте візьмемо кошенят та разом потанцюємо.

Діти танцюють з кошенятами на руках під веселу музику

 

 

 

 

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *