Проект з розвитку мовлення дітей старшої групи "Вчимося – граючи"

Проект з розвитку мовлення дітей старшої групи Тема: «Вчимося – граючи» Залишити відгук

Відомості про автора:

Мартинова Оксана Володимирівна
вихователь
м. Соледар; Донеька область. ДНЗ №9 “Орлятко”

 

Проект з розвитку мовлення дітей старшої групи

Тема: «Вчимося – граючи»

Мова це дивовижне сильний засіб,

але потрібно мати багато розуму,

щоб користуватися ним.

Г. Гегель.

  1. Характеристика проекту:

– за метою та характером  проективної діяльності :  творчий

– за тривалістю: короткостроковий

– категорія учасників : діти 5-6  років, батьки

  1. Актуальність проекту

Основний вид діяльності дітей дошкільного віку – гра. Творча діяльність дитини проявляється, перш за все, в грі. Гра, що протікає в колективі, надає виключно сприятливі  умови  для розвитку мови. Гра розвиває мову, а мова організовує гру. Граючи, дитина вчиться, а жодне  навчання немислимо без допомоги основного вчителя – мови.

Відомо, що в дошкільному віці засвоєння нових знань в грі відбувається значно успішніше, ніж на  заняттях. Навчальна задача, поставлена ​​в ігровій формі, має ту перевагу, що в ситуації гри дитина зрозуміла сама необхідність придбання знань і способів дії. Дитина, захоплена привабливим задумом нової гри, як би не помічає того, що вона  вчиться, хоча при цьому вона  раз у раз стикається з труднощами, які вимагають перебудови  її уявлень  в пізнавальної діяльності.

Гра – це не просто розвага, це творча, натхненна праця   в житті дитини.

В процесі гри дитина пізнає не тільки навколишній світ, а й самого себе, своє місце в цьому світі, накопичує знання, освоює мову, спілкується.

В умовах сучасності, головним завданням дошкільної освіти є підготовка до шкільного навчання. Діти, які не отримали в дошкільному віці відповідний мовленнєвий розвиток, з великими труднощами надолужують згаяне, в майбутньому,  ця прогалина в розвитку впливає на її  подальший розвиток. Своєчасне і повноцінне формування мови в дошкільному дитинстві є основною умовою нормального розвитку і в подальшого   успішного навчання в школі.

Діти дошкільного віку із задоволенням слухають вірші, співають пісні, відгадують загадки, розглядають ілюстрації до книг, милуються справжніми витворами живопису та дуже часто задають питання: а як ?, а чому ?, а чи зможу я? І  одже  не секрет, що в даний час все більше дітей мають мовні проблеми. А чому не поєднати бажання дитини спробувати самому щось придумати, зробити з дорослими  – навчити красиво і грамотно говорити.

І тому так актуальні на сьогодні завдання мовленнєвого розвитку дітей і розвиток  їх  комунікативних здібностей.

  1. Мета проекту:

Розвиток зв’язного мовлення дітей старшого дошкільного віку через ігрову діяльність

4.Завдання проекту:

– Створення умов для ігрової діяльності дітей в групі і на ділянці.

– Підбір найбільш ефективних методів, прийомів, засобів, що сприяють створити інтерес, мотивацію до мовної діяльності у вихованців;

– Формування умінь і навичок по складанню розповідей по мнемотаблицях; переказ казок по серії сюжетних картин.

– Збагачення словника і формування граматичної будови мови дітей в процесі ігрової діяльності.

– Створення серії авторських конспектів по мовному розвитку через ігрову діяльність

– Залучити батьків вихованців до питання і проблеми мовного розвитку дітей в сучасних умовах.

  1. Технологія досягнення цілей здійснюється через:

-Аналітично – пошукова діяльність

– пошук  інформації,

-вибір та розробка діагностичних завдань,

-ігрової діяльності;

-інтерактивних форм роботи з батьками та вихователями;

-презентація матеріалів досвіду (  узагальнення теоретичного і практичного досвіду, оформлення результатів проекту у вигляді публікації, фотоматеріалів)

  1. Прогностичний результат

При систематичній роботі по даному проекту значно збільшиться словник дітей, мова стане предметом активності дітей, діти почнуть активно супроводжувати свою діяльність промовою

  1. База реалізації : Дошкільний навчальний заклад № 9 « Орлятко »,

старший  дошкільний вік

  1. Напрямки роботи по реалізації проекту:

– вивчення інформаційно – методичного матеріалу;

– розвиваюче середовище групи ДНЗ;

– зв’язок із соціумом;

-взаємозв’язок з батьками.

План реалізації проекту

 

Види діяльності ( заходи)ТермінВиконавціОформлення результатів
 

1. Підготовчий етап

( аналітичний, мотиваційний)

1Формування теми проекту

«Вчимося граючи»

 вихователь Тема, мета,завдання
2Визначення мети та завдань  проекту  
3Діагностичне обстеження дітей Результати обстеження
 

2. Проектувальний етап

( діяльнісний)

1

 

 

 

« Добери колір до слова»

« Добре – погано»

« Умій сказати – умій змовчати»

« Дві ляльки»

«Відгадай чий голос»

« Щирі побажання друзям»

« Візьми іграшку»

« Що робить?»

« У магазині іграшок»

«Впізнай іграшку»

« Чого не стало»

« Скажи правильно»

« Відгадай іграшку»

« Я буду вдячний»

« Скажи лагідно»

« Перетворення слів»

« Назви навпаки»

«Скажи чиї це речі?»

ВересеньДіти

групи

Картотека дидактичних   ігор з розвитку мовлення

 

 

2« У ведмедя у бору»,

«Жабки і журавлі»,

« Відгадай по голосу», « Кеглі»,

« Знайди і промовчи», « Зайці і вовк», « Цілься краще»,

« Ми веселі діти»

  Картотека рухливих

ігор

3« Сім я», « Дитячий садок»,

«Лікарня»,

« Школа», « Салон краси»

  Картотека сюжетно – рольових

ігор

4« Хто – хто у садочку працює?»,

«Примхлива дитина»

  Гра – імітація
5 « Я росту»,

« Хто ми?», « Ми різні», « Я маю право бути собою», « За що я люблю свою групу»

  Міркування роздуми

 

 

6Перегляд вистави  « Теремок », «Казка про гарбузову кашу», « Марійка і Ведмідь»

 

  Лялькова вистава
7В. Сухомлинський « Святковий обід », « Тихо бабуся відпочиває»

Д. Павличка « Де найкраще місце на землі», Н. Калініна « Чому вранці діти поспішають у дитячий садок»

  Читання оповідань,віршів;використання мнемотаблиць
8«Дружна родина»

« Схованки»

«Дні тижня»

« Родинні клопоти», « Дружба»

 

  Пальчикові ігри
9 « Вирушаємо в гості»

 

  Екскурсія – огляд
10СХД ( пластилінографія )

” Казка про дитячий садок ”

 

      Виставка
11 Складання сюжетної розповіді за ілюстраціями  « У дитячому садку»  Розглядання  серії ілюстрацій
12« Мій улюблений куточок дітсадка»  Малювання
13« Мозаїка», « Пазли», « Лото»  Настільно – друковані ігри
14« Українські вечорниці »

 

  Розвага
151.Опитування батьків « Чи граєте ви з дітьми вдома в ігри ?»

2.« Роль сім ї в розвитку мовлення дитини. Поради батькам.»

 

3. « Граємо всюди »

 

 Вихователь,

батьки дітей групи

Відкритий мікрофон

Бесіда

 

Пропозиції батькам

2.1« Що спочатку, що потім»

« З якого дерева листочок»

« Кому потрібне сонце?»

« Відгадай на смак»

« У саду і на городі»

« Верхівки та корінці»

« Що у квітнику, що на городі»

« Відгадай на смак»

« Чудові фрукти»

« Що в кошику»

« Упізнай фруктове дерево»

« Фруктові страви»

« Життя рослин»

« Лісові слова»

« Упізнай, назви і розкажи»

« Що спочатку, що потім»

« Отруйні гриби та рослини»

« Ланцюжок часу»

« Добре чи погано»

« Продовж речення»

« Впізнай за описом»

« Що розповів колосок»

«Чого не стало »

Жовтень

 

Діти

групи

Картотека дидактичних   ігор з розвитку мовлення

 

 

2.2« Квач», « Пастух і кози», « Мак»,

« Гуси – лебеді», « Переліт птахів», « Панас»,

« Пташки і кіт», « Подоляночка»

  Картотека рухливих

ігор

2.3« Сім я», « Дитячий садок»,

«Лікарня»,

« Школа», « Салон краси»,  «Магазин»,

« Шофери»

  Картотека сюжетно – рольових

ігор

2.4« Що нам осінь принесла ? »,  Бесіда

Слайди

2.5« Збирання врожаю»  Розглядання   ілюстрацій, складання розповіді по мнемо таблицям
2.6« Про що розмовляють фрукти в саду», « Овочі сперечаються»

« Фруктові страви»

  Гра – уява

 

Гра змазання

2.7«Щедра осінь ходить по землі »  Розвага
2.8 « Пан коцький »  Настільний театр
 Л. Толстий « Кісточка»

П. Тичина « Осінь така мила»

Т.Г. Шевченко « Тополя»

М. Познанська « Горобина»

К. Перелісна « Золота  осінь»

  Читання оповідань,віршів
2.9СХД   « Дари осені » ( натюрморт)

 

  Виставка дитячих

малюнків

2.10Складання казки на новий лад « Ходить яблуко по саду »  Розглядання картини, складання міні казки
2.11Екскурсія до осіннього парку  Екскурсія
 1.«Мовлення дорослого взірець для наслідування »

2.«Роль дитячої книжки у мовленнєвому розвитку дітей »

3. Виготовлення костюмів , декорацій до осіннього свята

 Вихователь,

батьки

дітей

групи

Інформаційний матеріал

Ширма – пересувка

Мастер – клас

Підсумковий етап ( узагальнюючий,презентаційний)
1« Меблі купували, в хаті розставляли»

« Моя оселя»

«У гостях у ляльки Олі»

« Меблі для Мішутки»

« Збери сім ю»

« Хто де живе»

« Про кого йдеться»

« Відгадай»

« Ланцюжок»

« Відгадай чий голос»

« На пташиному дворі»

« Ланцюжок»

« Дикі тварини »

« Допоможи мамі знайти своїх дитинчат»

« Хто де живе»

« Лісові тварини»

« Ланцюжок»

« У кого хто?»

 ЛистопадДіти групиКартотека дидактичних   ігор з розвитку мовлення

 

 « Квач», « Пастух і кози», « Мак», « Гуси – лебеді», « Переліт птахів», « Панас», « Пташки і кіт»,

« Подоляночка» « Ой, Василю товаришу»,

  Картотека рухливих  ігор
 « Сім я», « Дитячий садок»,

« Лікарня»,

« Школа», « Салон краси»,  «Магазин»,

« Шофери», « Пошта»

  Картотека сюжетно – рольових

ігор

3« Чому осінь так часто плаче?»

 

  Роздуми дітей
 Д. Чарушин « Як звірі до зими готуються»,

Г. Бойко « Журавлина пісня», А Камінчук

« Листопад»

  Читання оповідань,віршів;використання мнемотаблиць
5« Маленькі казкарі».

« Нісінитниці»

« Хто що робить?»

  Творчі ігри
 « Вітер по лісу летів»,

« Пожовтів зелений сад»

  Пальчикові ігри
 « Мозаїка», « Пазли», « Лото»  Настільно – друковані ігри
 « Пригоди їжачка – хвалька»  Лялькова вистава
7« Дарунки осені»  Виставка поробок з природнього матеріалу
8  « Осінь прийшла весела пора»  Розвага
9Діагностичне обстеження дітей  Результати обстеження  дітей
101.     «Гра в житті дитини».

2.     « Граємо – мову розвиваємо!  »

3.     Створення фотоальбому  батьками

« Наші діти»

 Вихователь,

батьки дітей

групи

Батьківські збори

Анкета

Виставка

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *