конспект

Навчально-ігрове заняття «Подорож до зимового лісу» (молодша група) Залишити коментар

Відомості про автора:

Олійник Наталія Володимирівна

 вихователь

 ДНЗ «Катруся»

Луганська область м.Кремінна

Навчально-ігрове заняття «Подорож до зимового лісу»

Коротка анотація роботи:

Перегляд відео «Цвірінь-синиця», робота з мнемотаблицею «Зима» з використанням методу- «мікрофон» , використовування опорних схем для роботи над віршами «Білка»,  « Де ти білочка живеш?», психогімнастика «Хто це у ліску?» робота над мімікою,  чистомовка «Жа-жа-жа» робота над артикуляцією, коректурна таблиця  «Зимовий ліс» назви тварин,  розучування пальчикової гімнастики «Зайченя», відеозапис «зорова гімнастика», гостинчики для дітей.

Спрямованість змісту –розвиток мовлення, фізичний  розвиток

Вікова група -молодша

Мета : Зв’язне мовлення:

Закріпити   у дітей вміння слухати і розуміти мовлення  як однолітків так і дорослих, сприяти формуванню  знань про пору року-зиму, вступати в розмову й відповідати   на запитання за опорними схемами, розуміти зміст віршів, загадок, чистомовок в діалогічно – ігровій формі встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.

     Словник: заохочувати дітей до активного вживання іменників

явищ   природи, назв птахів, тварин; збагатити словник

дієсловами, прикметниками, іменниками  сприяти розвитку

пояснювального мовлення.

Звукова культура мовлення: вчити користуватися засобами інтонаційної виразності, вправляти у вимові голосних звуків (у), ( е), ( і);промовляти звукосполучення (жа-жа; ить-ить; ни-ни, ок-ок),удосконаленні звуковимови і літературного мовлення .

Розвивати: артикуляційний апарат дитини, формувати слух, міміку, загальну моторику, слухову увагу та пам’ять.

Виховувати у дітей потребу в спілкуванні, виховання  любові до подорожей, до зими, до лісу.

Тип: групове заняття

Вид:   Навчально-ігрове заняття

Попередня робота:

перегляд відео, робота з мнемотаблицею «Зима» з використанням методу- «мікрофон» , використовування опорних схем для роботи над віршами «Білка»,  « Де ти білочка живеш?», психогімнастика «Хто це у ліску?» робота над мімікою,  чистомовка «Жа-жа-жа» робота над артикуляцією, коректурна таблиця  «Зимовий ліс» назви тварин,  розучування пальчикової гімнастики «Зайченя».

Матеріал та обладнання: відео запис «птахи взимку», сніжинки з паперу, ватні сніжинки, мнемо таблиця «Пора року-зима», іграшка-сніговик, опорні схеми до віршів «Білка», «Де ти білочка живеш  ?», коректурні таблиці-роздавальний  матеріал, сніжинки-фішки, іграшкова пташка, макети ялинок, сніжних пагорбів, відеозапис «зорова гімнастика», демонстраційний матеріал «Коректурна таблиця», гостинчики для дітей.

Хід заняття

 Летить синичка під музику -чути спів  зимуючих птахів, відеопоказ

Інтерактивна вправа «Вітання»

Вихователь-діти:

Вихователь: Цінь – увірень, цінь – цвірень

Починаєм новий …..

 Діти: день!

Вихователь: Доброго ранку всім!

І дорослим   ………

  Діти: і малим!

Вихователь: І тобі доброго ранку синичко

Діти:     Доброго ранку, синичко!

Вихователь: Дякуємо, що запрошуєш

ти нас на гостини до  нашого  лісу.

– Ну що діти підемо до лісу?

Діти беруться за руки.

-Йдемо до лісу!

Група прикрашена ялинками, сніговими  кучугурами, сніжинками

«Вірш-добавлянка»

Ой, зима! Все посріблила

Світ весь ковдрою укрила

З неба все ще  летять пушинки

Всім відомо – це … сніжинки.

Подивіться, як в лісі гарно.

–   Ось, яка легенька, біленька сніжинка!

  • Що робить сніжинка? (діти передають один одному сніжинку)

( літає, кружляє, падає, танцює , сідає, лежить)

  • Ми з вами торкнулись сніжинки і стали сніжинками

Віршований супровід «Подорож  у ліс»

                Закружили тут сніжинки   ( діти  кружляють)

Як метелики прудкі

Прилетіли до ялинки          (підходять до ялинки)

Й почепились на гілки       (рухи руками згори-вниз)

Голі кущики прикрили

Притрусили поріжок          (рухи внизу)

І ялинку побілили             (рухи  руками зліва-направо)

Зовсім іншим став лісок.

Вправа на дихання «Зігріємо ялинку»

(Круг ялинки лежать сніжинки – ватні тампони)

 -Візьміть кожен свою сніжинку і дмухніть,

покладіть на руку, набираємо повні легені повітря і дмухнули.

-Ялинкам стало  тепло.

Сніг  ще й ліпиться. Візьміть кульку такого кольору ,що й сніг.

Суглобна гімнастика «Зліпимо сніжку»( робота зап’ястками).

Ось і зліпили ми сніговика.

Давайте присядемо на стільчики і розкажемо сніговику про зиму. 

Робота над реченням за мнемотаблицею «Зима»

Метод « мікрофон»: 
 1) Яка пора року?

Пора року – Зима.

 2) Яке сонце взимку?

Сонце світить, але не гріє.

3) Яка погода взимку?

Стало дуже холодно.

4) Випав який сніг?Випав білий, холодний, пухнастий сніг.
5) Де летить сніг?

Сніг лежить на землі…

6) Що робить їжачок взимку?Їжачок спить взимку.
7) Де білочка взимку?

Сидить у дуплі і їсть горіхи.

8) Що робить лисиця?Лисиця шукає собі їжу.
9) Що робить заєць – біляк?

Зайчик сидить під кущем і тремтить від холоду.

ЗОРОВА гімнастка «СНІЖИНКА»(відео)

Динамічна пауза «Хто по лісу ходив?»

(ходьба по слідах-сліди горобця, сліди білки, сліди лисиці.)

 Присядемо за столи і подивимось що приготували нам мешканці лісу?

Робота з коректурною таблицею(роздавальний матеріал)

У вас картини лісу -слухайте завдання и виконуйте його.

  1)Загадка

                 Йшла руденька через ліс

                 Ось і лапки, ось і хвіст

                 Ти, хитренька зупинись!?

                  І довкола подивись…

Про якого хижого звіра йде мова?

( Тож подаруйте лисичці сніжинку, візьміть сніжинку і покладіть лисичці)

2) Багато птахів зібралося і стукають дзьобами, біля чого… годівнички.

 (сніжинка впала на годівничку)

(3-4-5-6) Повторіть назви пташок за мною.

                Назви птахів, що зимують взимку їх називають зимуючими

– снігур                – горобець

– дятел                 – синиц

Вправа на чуття ритму «Дятел стукає»(кулаком по столу)

                7)Загадка

                                    Червоне намисто

                     На кущу повисло?   (калина)

               8)Загадка

Невгамовна, пустотлива

Це звірятко просто диво!

Вгору – вниз, з гілки на гілку

Хто це діти? (Білка)

 Розповідь  віршиків за опорними схемами

Білочка

– Де ти білочко живеш?

Що ти білочко гризеш?

– У зеленому ліску

У дуплі, у сосняку,

Я гризу горішки

І гриби і шишки!

Білка

Сидить білка біля шишки

Продає вона горішки

Лисичці – сестричці,

Горобцеві, синичці,

Ведмедику волохатому

Зайчику вусатому.

9) Де спить ведмідь? (У барлозі)

   Чистомовка

Жа-жа-жа- спить маленьке ведмежа

ить-ить-ить- біля мами він лежить!

ни-ни-ни- бачить він солодкі сни!

ок-ок-ок- і малину, і медок!!!

10)  ПОЯСНИ:

Чому зайчик взимку стає білим?

Пальчикова гімнастика

Наші пальчики малі                ( кулачки)

Подивіться ось які?                  (кожний відкрити)

А тепер із пальчиків                (перебирання )

Зробимо ми зайчиків              (кулачок –зайчик)

 Психогімнастика

– Хто це у ліску? (брови підняти угору.)

– Вовчик виє: у-у-у(звести брови насупити)

– Хто в кущах тремтить ? (обхопити плечі руками.)

– Зайченя сидить (присісти)

– Плаче бідне: е-е-е (потерти очі кулачками).

– Моя мама де? (розвести руки в сторони).

– Мама вже прийшла! ( зробити радісне обличчя)

– Моркви принесла ( погладить себе по животику).

– Зайченятко: і-і-і

– Весело мені! (поплескати в долоні).

11) 1ряд 2 картинка

Повідомлення знань явище-іній.

12) 1ряд 1 картинка «Що це?»Ялинка

Логоритмічна музично-рухлива вправа   «Ялинка»                         

     За вікном хурделиця       (показ на вікно)

                Гра в ріжок                      (рухи пальцями «як  у дуду»)

                А довкола стелиться       (рухи руками внизу)

     Сніг сніжок!                                                                                      

     Ой ти зимо, зимонько постривай!( права рука-локоток на лівій  )

                Ти гілля ялиноньки не ламай!(рухи пальцем)

Рефлексія-Дякую вам діти, добре ми подорожували лісом

Ми дізналися де береться іній, хто спить взимку, хто полює, а хто до годівнички прилітає?!

Дякую за подорож!!!

                     Синичка вам залишала гостинці від зими (смачненькі зефіринки).

Література:

1. Базовий компонент дошкільної освіти України

2. Білан О.І. Навчаємо розповідати за ілюстраціями (вік): Навчально-методичний посібник /О.І. Білан. — Тернопіль: Мандрівець, 2012. — 160 с.

4. Білан О.І. Художньо-мовленнєва діяльність дітей дошкільного віку /О.І.Білан. — Львів: Проман, 2007. — 64 с.

5. Богуш А.М. Дошкільна лінгводидактика: теорія і практика навчання дітей рідної мови: Підручник /за ред. А.М. Богуш. — К.: Вища школа, 2007— 542 с.

6. Богуш А.М. Мовленнєвий розвиток дітей від народження до семи років: монографія /А.М. Богуш. — К.: Вид. Дім «Слово», 2004. — 376 с.

7. Гавриш Н.В. Навчання розповіді за картиною /Н.В. Гавриш // Дошкільне виховання. — 2003. — № 1. — С. 7.

8 . Гавриш Н.В. Розвиток зв’язного мовлення дошкільнят /Н.В. Гавриш. — К.: Шкільний світ, 2006. — 119 с.

9. Крутій К.Л. Навчання дітей української мови: теорія і практика /К.Л. Крутій — Запоріжжя: TOB «ЛІПС» ЛТД, 2000. — C. l 1- 44.

10. Лепская H.И. Речевая стадия развития коммуникации ребёнка / Н.И. Лепская // Возрастная психолингвистика: хрестоматия: учеб. пособие // Сост. К.Ф. Седова. — М.: Лабиринт, 2004. — 330 с.

11.. Луцан Н.І. Мовленнєво-ігрова діяльність дітей дошкільного віку /Н.І. Луцан — О.: ПНЦ АПН України, 2005.

12.. Пироженко Т.О. Комуникативно-речевое развитие ребенка. Монография /Т.О. Пироженко — К., 2002. — 310 с.

Додаток

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *