Конспект заняття Тигра і буква «Т»

Заняття по ознайомленні з соціумом з використанням елементів ТВРЗ та LЕGO технологій Залишити коментар

Сертифікат № DS054

Тимошук Людмила Феодосіївна
Вихователь
м. Ковель ЗДО №11

Для кого призначений: Старий дошкільний вік
Спрямованість змісту: Ознайомлення з соціумом з використанням елементів ТВРЗ та LЕGO технологій

ЦЕ ПОВИНЕН ЗНАТИ КОЖЕН

заняття по ознайомленні з соціумом з використанням елементів ТВРЗ та LЕGO технологій

для старшого дошкільного віку

 

Мета: актуалізувати знання дітей про правила безпечної поведінки в довкіллі. Формувати вміння та навички, які допоможуть уникнути небезпечних ситуацій під час відсутності дорослих. Вчити усвідомлювати,що корисні предмети можуть бути небезпечними, коли їх використовують не за призначенням. Обговорити правила поводження на дорозі. Виховувати обачність у поведінці з незнайомими людьми, вміння чинити розсудливо в різних життєвих ситуаціях.

Розвивати  вміння думати нестандартно, шукати, знаходити способи вирішення виникаючих проблем, самостійно приймати рішення, доводити власну думку.

 Матеріали: схеми – моделі різних  для складання розповідей, чорна скринька, скринька  з написом ″Не″, декоративні камінці, зірочки червоного кольору, тканина округлої форми розділена на сектори, предметні картки за темою, аркуші паперу для гри, конструктор ЛЕГО, презентація на ІКТ ″ Обережно : вогонь!″, лялька, смайлики.

ХІД ЗАНЯТТЯ:

Вихователь: – Діточки, ви гарно спали?

Без плачу сьогодні встали?

То ж до мене усміхніться,

Один одному вклоніться,

Й за гостей не забувайте,

Їм здоров’я побажайте.

Доброго дня вам,гості шановні,

Раді вас бачити в добрім здоров’ї

Отже,сьогодні у вас гарний настрій,ви посміхаєтесь,значить ви здорові

Але, часто люди: дорослі і діти  через свою необачність потрапляють у такі ситуації, через які можна втратити не тільки здоров’я, а і життя.

У мене є зірочки червоного кольору, кольору тривоги і небезпеки. Прошу вас сказати, які дії можуть мати неприємні наслідки і прикріпити зірочку на аркуш.

– ігри з сірниками і запальничкою;

– вмикання електроприладів;

–  кидання каменів,важких предметів в людей;

– ігри на дорозі;

– неправильний перехід вулиці;

– кидання балончиків,банок, різних предметів у вогнище;

–  дражнити собак,котів;

– відкривати двері незнайомцям;

–  сідати в машину,розмовляти з незнайомцями;

–  купатись у водоймі без дорослих;

– брати до рота пігулки,ліки,предмети;

– гратись гострими,колючими предметами;

– відкривати вікна і балкони…

Ой скільки небезпечних,загрозливих ситуацій може статись! Але,коли поводитись обережно,правильно,тоді всі будуть живі,здорові і неушкоджені. Особливо це важливо коли ви самі вдома чи на вулиці.

Пропоную вам створити Клуб Обережних Дітей і назвати його за початковими літерами слів назви. У мене є літери, визначте початкові звуки і позначте їх відповідними літерами.

( діти викладають слово КОД на « вивіску», читають його)

Я переконана,що ви  не тільки галасливі і спритні,але і дуже розумні і кмітливі. То ж пропоную стати всім учасниками клубу, пригадати і закріпити правила правильної поведінки у довкіллі.

По секрету хочу вам сказати:якщо ви будете зосереджені і уважні,то отримаєте цікавий приз.

– Діти, нам потрібно обрати експертну групу, яка допоможе нам оцінити вчинки людей  і обговорити події, які трапились з нашими героями.

( діти обирають трьох експертів, які сідають на окремі стільці)

Я підготувала вам картки зі схемами розповідей про подію, що трапилась. Бажаючий може розглянути картки – схеми і розповісти історію.

(Дитина підходить до столу де лежать схеми-моделі пригоди на дорозі,розглядає їх, бере ляльку з гіпсом на ніжках, сідає на диван і розповідає)

Моя донька постраждала: вона гралась м’ячем, він покотився на проїжджу частину дороги. Донька побігла за ним,а там їхала машина,водій вчасно не загальмував і збив доньку. Тепер у неї переламані ніжки. Я хочу,щоб водія посадили за грати,у в’язницю.

  • Діти,скажіть, на вашу думку хто винен у цій ситуації? Чому?

(заходить водій і каже ,що він не винен)

(обговорення, висновок експертів: водій не винен. Дівчинці слід було переконатись,що на дорозі немає машин).

  • Діти,нагадайте, будь ласка, правила переходу вулиці,коли поблизу немає світлофора.

(потрібно спочатку подивитись наліво,а потім-направо)

  • А чи вмієте ви орієнтуватись у просторі,ми зараз впевнимось.

Гра Орієнтування з ЛЕГО деталями.

– Покладіть зелену цеглинку у правому верхньому кутку платформи,червону-лівому нижньому,зелену правому нижньому…

– У якому місці цеглинка такого кольору,який дозволяє переходити вулицю, забороняє , сигналізує: приготуватись?

– Чудово! Ви дисципліновані пішоходи. Ваші ніжки гарно ходять по доріжках,то ж нехай  вони відпочивають,а ми пограємось із взуттям.

Гра з капцями

– Ви молодці!Але ми хочемо почути ще й інші історії.

(схеми- моделі для розповіді)

Я зайшов вдома запальничку разом з друзями ми розглядали її,я натиснув на кнопку,з’явився вогник і обпік мені палець. Я побіг до мами,а вона на мене насварила. Я образився і хочу щоб мама мене пожаліла і вибачилась.

( до розмови долучається дівчинка – мама і захищає себе)

– Діти скажіть будь ласка,чи правильно вчинила мама? Чому?

Чи є в цьому провина мами? Яка? Що ви порадите хлопчику,мамі?

(Висновок експертів:винні обоє: мама – тому що не заховала від дитини запальничку,

хлопчик,тому що брати запальничку,сірники дітям брати заборонено).

Ви розумнички! Всі знаєте,що ігри із сірниками та запальничками неприпустимі, адже вони можуть призвести до біди. Пропоную подивитись яка небезпека може бути від вогню, адже вогонь не тільки друг – помічник, але може бути і ворогом.

ІКТ  «Вогонь – друг, вогонь – ворог»

–  Є багато матеріалів, які дуже швидко загоряються, пожежа може статися навіть від маленької  іскорки, серед них і папір, але ми ж не будемо підпалювати папір,  ми з ним пограємось.

Гра з папером

– Бачите,як весело можна провести час з простими папірцями!

– Діти,я хочу вам показати ще одне відеоповідомлення. Надіслав нам його хлопчик,який ще не вміє писати, тому  історія, яка з ним трапилась – в картинкаї.

Діти за мнемо-таблицею розповідають історію, експерти роблять висновки: винні діти, дражнити, кидати предмети в тварин не можна.

–  Ви мене дуже втішили вмієте безпечно поводитись з тваринами, але чи знаєте правила поведінки з іншими предметами, які знаходяться довкола нас? Один з таких предметів знаходиться ось тут, у цій скриньці. Який саме? – здогадайтесь. Ви маєте задавати запитання щодо цієї речі ( ознаки, вигляд, розмір тощо), я – відповідатиму : так чи ні.

Чорна скринька

–  Вона маленька? (так)

  вона гостра? (ні)

вона скляна? (ні)

вона металева?(наполовину)

вона пов’язана з вогнем? (ні)

– вона електрична (так)

 

(в скриньці праска)

– Розкажіть про правила безпечної поведінки з праскою та іншими електроприладами.

– Діти,я ще раз впевнилась в тому,що ви кмітливі,розумні і гарно міркуєте.

–  Але скажіть мені Якщо так вже трапилось,що…

Дидактична гра Якщо…

– в квартирі трапилась пожежа?

– поранились ножем?

– незнайомець тягне в машину?

– друг знайшов незнайомий предмет?

– обпекли руку?

– ти загубився на вулиці?

– товариші кличуть покататись у ліфті

– один чоловік пропонує покататись на ″Мерседесі″, а інший – на ″Джипі″, на чому поїдеш?

– в квартирі запах газу?

Гра : Каруселі

Круг із тканини розділений на сектори, посередині – малюнок руки який вихователь змінює на зображення червоного хрестика; на секторах предмети: ніж, камінь , склянка,сокира, голка,термометр тощо. Діти під музику біжать по колу, а коли музика зупиняється розповідають про предмет: для чого служить, або чим небезпечний, як слід обачно поводитись.

Пропоную зібрати правила безпечної поведінки і зберегти їх в скринці обережних дітей.

А назвемо її скринька НЕ

(Діти беруть  кольоровий камінець ,кладуть у скриньку і озвучують правило)

– не брати до рук незнайомі речі

– не гратись із сірниками

– не відчиняти незнайомцям двері

– не іти з незнайомими людьми

– не брати солодощів у незнайомців

– не гратись біля проїжджої частини

– не переходити дорогу в недозволеному місці

– не сідати в автівку до незнайомців

– не запалювати газову плиту

– не вмикати електроприлади

– не відкривати вікна і балкони

– не гратись гострими і колючими предметами

– не кидати в дітей каміння, пісок

– не дражнити котів і собак

– не їсти ягід та грибів

– не купатись без дорослих

– не всовувати сторонні предмети у розетки

– не кататись самостійно у ліфті

– не лазити на дерева,драбини

– не ходити одному в темну пору року

– не ставати під високі дерева під час грози.

Сподіваюсь, ця скринька допоможе вам дотримуватись правил безпеки і пам’ятати правило НЕ

  • Діти, ви стали справжнім членами Клубу Обережних Дітей, тепер ви можете цим пишатись і розповідати всім про правила безпечної поведінки в довкіллі.

– Та,на жаль,багато хто не береже своє життя та здоров’я, думає, що біди ніколи не станеться. Що б придумати таке.? Який пристрій сконструювати, щоб попередити про небезпеку?

– поставити спеціальних роботів,

– у куртках встановити пристрої,щоб світились і сигналили

– запустити дрони, які б слідкували за людьми і сигналами під час небезпеки

– встановити комп’ютери з гучномовцями , які б голосно попереджували про небезпеку

Пропоную вам сконструювати такі дрони , котрі б допомагали людям не забувати про правила безпеки.

Конструювання з ЛЕГО дронів.

В кінці заняття діти отримують призи-смайлики.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *